• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Se upp! Varning!

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025
Efter ca hundra mil i Norge tar vi vägen in i Sverige via Dalarna när vi hör ett kraftigt oljud frän vänster framhjul. Stannar för att kontrollera om vi fått punktering. Däcket verkar helt ok! Lossar hjulkåpan och upptäcker att samtliga hjulbultar sitter lösa! Efter att ha dragit åt bultarna kontollerar jag även högra sidan. Även dessa är lösa! Med tanke på att vi varit uppe på Norges högsta bilväg (1837 m) vid Galdepiggen blir man lite skakis!
Sens moral: Liksom vid byte av däck på personbil glöm inte att kontrollera och efterdra hjulbultarna efter ca 10 -20 mils körning!
Trevlig sommar! ORVAR

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Se upp! Varning!

Då måste ni ha varit på Juvashytta Orvar? Vi var där för nå't år sen mitt i sommaren när en snöstorm drog över. Då kände man sig "billig" rent ut sagt. Har ni bakhjulsdrift eller...?

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025
Sv: Se upp! Varning!

Stämmer att det var vid Juvasshytta. Lätt regn men ingen snö som tur var! Utanför hytta pågick arbete med hjälp av sherpas för bygga en stensatt uteplats!!! Vägen ner blev en test på hur bra bromsar man har eftersom det inte räcker att ligga med motorbroms!

Anm. Betr sherpas:Se även Romsdalstrappan vid Åndalsnes. Hade planer på att gå upp för denna till utsiktsplattformen men efter att ha träffat några ungdomar som gjort detta i 28 graders värme avstod jag. Det tar enligt uppgift 2 timmar upp och 1 timma ner!!

Ha de! ORVAR

Toppen