• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Se upp med Assistansbolaget

fågelfri

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17466
Medlemskap
2024
Se upp med assistansbolaget! Om du inte skriver till dem eller ringer upp dem så envisas dom med att förlänga din försäkring och skicka frakturer. Du får påminnelser via mobilen som ej går att besvara. Hinner du inte stoppa eländet i tid så hamnar du hos kronofogden. Mig veterligt förlängs vare sig försäkringar eller exempelvis tidningsprenumerationer automatiskt på detta sätt. Alltså se upp med det finstilta på assistans bolaget. Vi tvingades betala 3 månader retroaktivt!
 

Alf & Lisbeth

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
6715
Medlemskap
2024
Sv: se upp med Assistans bolaget

Köpte en ny bil i sommar, fick erbjudande från Assistansbolaget om försäkring med bilens regnr. angivet. Bilen har totalvikt 5000 kg. När jag läser det finstilta på baksidan( med förstorningsglas) står det att försäkringen inte gäller bilar med totalvikt över 3500 kg.
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.333
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: se upp med Assistans bolaget

Förslagsvis kan du ingå tidsbestämda avtal på i stort sett alla typer av avtal mellan två parter, försäkringar, prenumerationer, mm.mm.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: se upp med Assistans bolaget

Köpte en ny bil i sommar, fick erbjudande från Assistansbolaget om försäkring med bilens regnr. angivet. Bilen har totalvikt 5000 kg. När jag läser det finstilta på baksidan( med förstorningsglas) står det att försäkringen inte gäller bilar med totalvikt över 3500 kg.
Fick hem ett likadant försäkringsbrev och vår bil väger också över 3500kg så jag ringde upp deras kundtjänst och frågade varför de skickar ut detta till oss.
Svaret som gavs var att de hade ändrat sina villkor så de försäkrar nu husbilar med en vikt över 3500kg varav min följdfråga då blev varför de inte hade ändrat i villkoren.
Detta kunde han på kundtjänst inte svara på men skulle kolla upp det och återkomma, vilket han än idag inte gjort och det är ca 3 veckor sedan jag hade kontakt med de.
 
Senast redigerad av en moderator:

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: se upp med Assistans bolaget

Någonting stämmer inte här??? Om ett bolag kontaktar en och erbjuder en försäkring har dom fått ägaruppgifter om fordonet där alla fordons uppgifter är tillgängliga för var och en. Dom kan inte erbjuda en försäkring som inte gäller. Nu visar det sig visserligen att försäkringen gäller :) :)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: se upp med Assistans bolaget

Köpte en ny bil i sommar, fick erbjudande från Assistansbolaget om försäkring med bilens regnr. angivet. Bilen har totalvikt 5000 kg. När jag läser det finstilta på baksidan( med förstorningsglas) står det att försäkringen inte gäller bilar med totalvikt över 3500 kg.
.
:swoon:.....
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Det bolag vi haddevar det en åldersgräns på 15 år sen försäkrades inte bilen längre men faktura fick vi ändå nu sålde vi bilen så det löste sig men det som var kvar följde med bilen
 
Toppen