• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Se marksänd TV/Parabol utan TV

Sv: Se marksänd TV/Parabol utan TV

Det som skulle vara bra är en elburk som omvandlar HDMI signalen till WiFi så att man kan se tv i smarten.

Jag var inne på att denna elburk skulle vara slingboxen och ha ett lokalt nätverk i bilen. Men enligt Kenjon skulle det inte gå.

//Arne B

Nej, det går inte. I SlingPlayer-appen skriver man inte in det (fasta/dynamiska) IP-nummer som boxen har, utan sina kontouppgifter hos Sling. Sedan kontaktar iPhone/iPad Sling för att verifiera kontouppgifterna och letar reda på om din Slingbox finns on-line, och kopplar ihop dessa enheter.
Finns inget Internet kah de inte ansluta!
Rent tekniskt skulle det kunna gå, men då måste man byta programvaran i Slingboxen, och det har nog ingen gjort.

En lösning skulle kunna vara en Xbox One...
Jag har ingen, så jag kan inte testa.

2000 dollar??? Det var grymt :-(
För det priset borde det åtminstone vara guldfärg.

Vi kanske är för tidigt ute. Skulle tro att det kommer att finnas wifi på Robert och satelitmottagare så småningom.
//Arne

Teradek Clip Wireless Miniature H.264 HD Video Encoder & Transmitter for Copters, Drones, & Unmanned Aerial Vehicles | Teradek, LLC | Wireless HD Video kan være en løsning for de som vil se et hdmi signal trådøst på en IOS enhet. $600 er noe mer spiselig :D, men her er det ikke multicast.
Tack för inlägget.
Förstår inte varför bara till iPad.
För övrigt verkar det bra för utom priset 600 daler.
Kanske något för RC-folket över Varbergs kallbadhus :twitcy:
Får avvakta för Android.
har frågat några satelitnissar. Dom vet inget men hjälpsamma.
Ska försöka komma till Sattelitproffsen vid tillfälle och se vad dom kan erbjuda.
//Arne B

Tillbaka
Toppen