• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SD kort för Garmin nûvi 660

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Hej alla ni kunniga där ute, vi har köpt et "life time" kartuppdatering för vår Garmin nûvi 660 och ett 2 GB SD kort ( ej HC ) ,,,, men det visade sig att det inte har nog kapasitet.

Har försökt att få tag i ett på 4 GB som inte är HC då detta inte skall fungera i GPS`en, någon som har erfarenhet om det är så ?

Vi vill gärna ha tipps om var vi kan köpa ett 4 GB kort som inte är ett HC eller hur vi ska göra.

Tack på förhand Eva & Ulf
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Hej alla ni kunniga där ute, vi har köpt et "life time" kartuppdatering för vår Garmin nûvi 660 och ett 2 GB SD kort ( ej HC ) ,,,, men det visade sig att det inte har nog kapasitet.

Har försökt att få tag i ett på 4 GB som inte är HC då detta inte skall fungera i GPS`en, någon som har erfarenhet om det är så ?

Vi vill gärna ha tipps om var vi kan köpa ett 4 GB kort som inte är ett HC eller hur vi ska göra.

Tack på förhand Eva & Ulf


Jag har ett SanDisk SDHC kort, 4GB i min nüvi 670, och det fungerar perfekt.
,
Mvh / Göran
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Hur är det tänkt egentligen med SD kortet i nuvi 660 FM ?
Köpte en 8 GB kort, uppdaterare programmen, laddade en massa bra musik i kortet, och i original MP3 mappen men men.
Det verkar som det nya minnet inte är integrerat med GPS maniken. När jag väljer MP3 musik, så visar den bara de gamla låtarna jag hade där innan och inte ett spår av de nya.
Tittar jag via PC i nuvi sd filen, så finns de där...
Finns där någon som förstår sig på detta ? Snälla!!
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Ibland är det så att nya minneskort måste formateras först i den ev. utrustningen som den ska fungera i.
//Tommy
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Tommy!
Hur gör man det ? Formatering ?
Den tog ju emot filerna från PC:n och syns där, men GPS:n lotsas som ingenting..
Jag begriper inte det här! Behöver step by step info...
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Mycket märkligt.
Tyckte jag läste här i forumet att det går bra med 16GB kort i nuvi 660.
Var i kontakt med garmin europa support och därifrån säger de att min 8GB kort är för stor, då manicken tar max 4GB kort... Vem skall man lita på ?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Afghan!

Garmin Europa Support minns du ju att du kontaktade och att du där fick svaret: max 4Gb.

Du "tyckte" att du läste här i forumet att det går bra med 16Gb.

Jag hade nog litat mera på Garmin Europa Support än vad du tyckte att du läste på forumet! :cool:

Jag har själv försökt få min Garmin 660 att acceptera 8Gb utan framgång. Nu använder jag 2Gb vilket räcker bra för mig.

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: SD kort för Garmin nûvi 660

Om du tittar på tråden "minneskort" så ser du att någon fått besked från Garmin att 16GB fungerar i stort sett samtliga modeller. Man tycker att de borde ge samma besked till alla.
Då är det bara att skaffa en 4GB kort, eftersom den fungerar...
 
Toppen