• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Scalibor och advocate

F

F.d. 14677

Guest
Kan man kombinera dessa två? Har tagit dropparna i nacken igårkväll.. När kan jag sätta på halsbandet utan det blir överdos?

Tar advocate alla maskarna eller ska man avmaska mot annan mask med? Hon blev avmaskad för 3 veckor sedan mot spolmask osv.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Scalibor och advocate

Vill rekomendera dig att fråga veterinär eller annan kunnig person i ämnet. Dumt att överdosera, för hundens bästa
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Scalibor och advocate

Jag har använt både advocate och stronghold till hunden mot bla hjärtmask, under ett par resor till sydeuropa. Satte på Scaliborhalsbandet nästan samtidigt (ett par dár emellan) utan problem.

Däremot tar jag alltid och tvättar av scaliborhalsbandet lite lätt m diskmedel när jag tagit det ur förpackningen. Då min hund kan bli lite röd där det sitter när det är nypåsatt. Men det har inget med de andra medlen att göra.

Om du tittar utanpå advocate-förpckningen så har du både namn och bilder på alla maskar o parasiter som det tar. Tar inte dvärgbandmask! Där får man använda antingen Droncit eller Drontal(som tar även andra maskar)
 
Toppen