• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SBM Assistansbolag

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Har fått ett erbjudande från SBM gällande en assistansförsäkring. Skulle gärna vilja få veta lite synpunkter kring detta bolag. Bra eller dåliga.

Tack på förhand!
Staffan
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Assistans ingår i de flesta bilförsäkringar. Med en så kallad assistansförsäkring slipper du självrisken. Hur mycket är det värt?
Har själv utnyttjat detta en gång på 44 år, kan därför inte se att det skulle löna sig.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.122
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Man får väl själv värdera vad det kan vara värt t.ex. vid en punktering.
Jag har haft det på min vanliga bil men har nu valt bort det.
Den gången det händer får det gå på bilens vanliga försäkring.....
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Jag har haft oturen"eller turen"att behövt använda SBM vid fyra tillfällen bla på färjeläget i Puttgarden när bilen inte startade.
Efter 1 timma kom en bärgare och hjälpte att starta så vi kunde komma vidare.Om den lönar sig vet jag inte men det har varit väldigt skönt att ha den.Kostnad ca 500:- per år.Kostnad vid hjälp eller bärgning till verkstad 0:-
Anders
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Tecknade en assistansförsäkring 2019, tyckte det lät bra med de olika saker man fick hjälp med. Men när det blev dags att förnya förra året räknade jag ungefär som Anders och sa upp försäkringen. Två månader senare blev jag stående på E4:an, några kilometer hemmifrån. Självrisk för bärgning 1500:- :msn_cry:. Och innan problemet med motorn var löst hann det bli ytterligare två bärgningar inom Linköping, den sista ca 500m från verkstan, på kvällen. Summa 4500:- :msn_cry::msn_cry::msn_cry:. Fast nu är det inte aktuellt, den "nya" HBn får verkligen se till att sköta sej.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Tack för svaren. Får se hur jag gör, antingen behålla den assistans jag har hos Motormännen, går över till SBM eller kontaktar försäkringsbolaget. För att resa utan en assistansförsäkring tänker jag inte göra. Staffan
 
Toppen