• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Satellit-TV

F

F.d. 50961

Guest
Hej !
Jag har köpt en husbil som är utrustad med en automatisk satellitmottagare.
Det verkade ju jättebra, problemet är bara att jag inte får in ett enda svenskt program.
Den kan leta upp ett antal satelliter typ Astra Thor m.fl.
Det enda jag hittar med kanalsökning är en massa tyska och Italienska kodade program.
Har någon bra tips att komma med ?
Behöver jag någon dekoder eller liknande ?

Ha det !

Tomas N

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Satellit-TV

Välkommen till HBK. Trevligt med fler Smålänningar :)

Vad är det för parabol? Har själv en Teleco 65 och till den har jag ett Canal digital kort i tvn för att få svenska kanaler. Kör med ett fritidshusabbonemang = kostar bara de månaderna vi använder husbilen.

F

F.d. 50961

Guest

Det är en TELECO.
Vilken satellit skall man använda ?

// Tomas

Bilagor

• TELECO.jpg
    TELECO.jpg
    82,3 KB · Visningar: 9

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Canal digital sänder över Thor. Har er tv inbyggd satellitmottagare, DVB-S så kontaktar du bara Canal digital och köper en CA-modul som du sätter i tvn. Sen väljer du om du bara vill ha ett depositionskort för ca 800kr (1,2 och 4an tror jag det är) eller om du gör som jag o tecknar ett fritidsabb för 200kr / månad under tiden jag har husbilen igång.

F

F.d. 1470

Guest

Canal digital sänder över Thor. Har er tv inbyggd satellitmottagare, DVB-S så kontaktar du bara Canal digital och köper en CA-modul som du sätter i tvn. Sen väljer du om du bara vill ha ett depositionskort för ca 800kr (1,2 och 4an tror jag det är) eller om du gör som jag o tecknar ett fritidsabb för 200kr / månad under tiden jag har husbilen igång.

Har rotat runt på Canal Digitals hemsida och hittar inget om frtitidsabonnemang däremot en hänvisning till kundtjänst om man vill pausa sitt abonnemang 1 gång per år, dock mot en avgift. Var hittade du ditt abonnemang?

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Canal Digital har även en app där man kan se utsändningen på platta.
Om boxen hemma är ansluten till internet kan man även sköta inspelningar och annat på distans.

image.png
Canal Digital Go

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Har rotat runt på Canal Digitals hemsida och hittar inget om frtitidsabonnemang däremot en hänvisning till kundtjänst om man vill pausa sitt abonnemang 1 gång per år, dock mot en avgift. Var hittade du ditt abonnemang?

Anders

Jag har också letat, men finner inget sådant, har själv familjepaketet=dyrt 398kr/mån.

Finns ett, enligt mej ej prisvärt alternativ, lokalpaketet för 198kr/mån.
Väldigt få kanaler i det paketet.

Sen finns ett lokalpaket + 4 favoriter för 258kr/mån.
kanske något mer prisvärt, men fortfarande dyrt tycker jag.

Man kan som du säger pausa alla abb. 1gång/år i högst 6mån, mot en avgift.

Jag kommer att byta till ett depositionskort när mitt abb. går ut.
en engångsdepoition på 800kr för kortet, sen utan avgift.

Toppen