• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

satelitantenn

jerkerfot

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
2127
Medlemskap
2025
Vi lurar och montera en satelitantenn på våran husbil och då helst en med motordriven/automatisk sökning.

Har någon något tips var man vänder sig och då helst i närheten eller i -08 området.

Tar man boxen med hemmifrån eller måste man köpa en som går på 12 volt
och enbart tar med hemmakortet?

MVH HASSE

Sv: satelitantenn

Jag har Canal Digital hemma och i husbilen. Tar bara med mig kortet och ser svensk TV i nästan hela Europa. Den helautomatiska antennen sköter inställningen till 100 % vid fri sikt.

MVH

Sv: satelitantenn

Med en Oyster 85 Digital så trenger en en CA Modul for å ta med seg kortet fra Canal Digital tuner hjemme. Med et Oyster Vision anlegg må en også ha en tuner med - bra løsning for Viasat.

Når det gjlder automatiske annlegg så finnes det noen andre en Ten-Haaft sin på markedet, men det ser ut til at Oyster og Sammy anleggene har svært stor markedsandel her i Norden. Har sett at enkelte andre annlegg ikke har med søking etter Thor og Sirrius - hvor vi har alle nordiske kanaler.

Tillbaka
Toppen