• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

San Sebastian

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
San Sebastian från Biaritz, är det några besvärliga bergsvägar / stigningar? Tycker inte att det ser ut så på Google Maps.// Johan.
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Ok. Tack, då siktar vi på detta. Är i La Rochelle och håller oss nära kusten och hoppas på mildare väder.// Johan.
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Ok, tack för tipset. Vi kör sakta söderut men idag blev det en avstickare österut till Cognac. På begäran av en passagerarna (inte hunden) ! Jag gick miste om en fin färjetur från Royan pga detta.
Cognac är en fin stad men det är ju helt otroligt vad stora Hennesy och Martell verkar vara.//Johan.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Ok, tack för tipset. Vi kör sakta söderut men idag blev det en avstickare österut till Cognac. På begäran av en passagerarna (inte hunden) ! Jag gick miste om en fin färjetur från Royan pga detta.
Cognac är en fin stad men det är ju helt otroligt vad stora Hennesy och Martell verkar vara.//Johan.

Husk at besøge Camus, som skulle være det sidste familieejede destilleri i byen.

Her kan du købe en fin rundvisning med smagsprøver, og produkterne er gode, i hvert flad efter min mening ;)
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Vi köpte faktiskt en flaska Camus i La Rochelle, druvor från Il Re, där vi f.ö. övernattade.
Här blev det en flaska Paul Giraud VSOP.
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Camus ca 30, lite mindre än hemma men inte mycket. Giraud 46, osäker på om den finns hemma.
Hunden å jag var emellertid på en närliggande konjaksbar för en stund sen och pratade med bartendern om vilka märken som säljs bäst här och han hade en hel del matnyttigt att komma med. Sa att jag ville undvika stora prestigemärken, tyckte han var förnuftigt.
Kan ju tillägga att jag helst dricker bourbon, lagrad, om jag dricker starkt.
Man är ju inte sämre än man ändra sig på gamla där.// Johan.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Tack Giovanni för det snabba svaret. Hos oss är det min fru som tycker om cognac. Jag föredrar vin oavsett om det är vitt eller rött, inland lite likör helst som Benedictine, Chartreuse.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Nu hvor Danmark lige har klaret Frankrig i VM håndbold, så synes jeg lige at det skulle fejres med et glas Ile de Re fra Camus til både fruen og jeg.

Det er stort! (både håndbold og cognac)
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Själv vet jag inte vilken av flaskorna jag köpt som jag skall börja med. Å så blir det inget istället! //Johan.
 
Toppen