• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samsung tab 3 gt-p5220 batteri

F

F.d. 52943

Guest
Lätt frustrerad.
Batteriet i min tab 3 håller på att ge upp andan. Lite krångligt att hitta nytt.
Batteri experten har ett generiskt för 599.- (utan öppningsverktyg).
På amazon och e-bay finns originalbatterier i USA för sådär 160.- (med verktyg). Men då tillkommer frakt för 330-350.- plus ev tull/moms om paketet torskar i tullen.
E-bay.co.uk har ett original för runt 475.- inkl frakt (utan verktyg - från gsmtecnique, paris).
Det finns oxå en kinasite med ett riktigt billigt generiskt alternativ, men den siten ser minst sagt osäker ut (sebatteri.se).
E-bay uk ser väl mest lovande ut. Någon som har erfarenhet av gsmtechnique?

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Samsung tab 3 gt-p5220 batteri

Aliexpress finns det för ca 160 fraktfritt, men lång leveranstid om du kan vänta?

F

F.d. 52943

Guest

Tack. När jag googlade på modellnumret dök inte aliexpress upp. Men lite väl lång leveranstid.
Är aliexpress pålitliga?

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Mycket pålitliga.
Jag har beställt massor och de få gånger det varit något problem så har det varit pengarna tillbaka. Allt har kommit fram men ett par gånger har inte varan varit exakt som beskrivet.
Det gäller bara att söka ordentligt på den varan man skall ha då det finns flera "butiker" på Aliexpress och priserna kan skilja riktigt rejält mellan exakt samma produkter.
Billigast blir det oftast om frakten är inräknad.

Här är t.ex. ett för $12 inkl frakt

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Ja jag handlar också massor där. Som Roger skriver lite får man se upp, men kryssar man för fri frakt, och sedan lägger efter pris brukar lösa sig. Bäst (roligast) är att beställa en hel del produkter samtidigt, då ramlar dom ner med ojämna mellanrum, man hinner tom glömma vad man beställt..

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

En vän till oss fick den vara han beställt men var inte nöjd med utseendet. Han ringde direkt till Kina och pratade med en kines på knagglig engelska och blev lovad en ny. Han trodde inte själv han skulle få något mer men inom några veckor låg den nya varan o brevlådan helt utan kostnader för honom.

Toppen