• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung Galaxy Tab 2

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Hej alla sommar firare.
Isommar har vi uppleft att våran gps slagit rekord vad det gäller negativa vägval, speciellt när det gällde vägarna i Moseldalen.
Därför vore det av intresse att höra om någon av er har ett ett bra förslag om ett kartprogram som passar till just Samsungs Tab 2 10.1 surfplattan. Där man kan lägga fast vägnummret mellan punkt A - B.

Vi önskar en god fortsättning på sommaren.

Må så gött.

Yngve
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Hej Yngve!
Har använt Sygic på min Samsung Galaxy nu i sommar.
Den har fungerat klanderfritt, så Navigonen behövde jag aldrig använda.
Sygic hittar snabbt andra vägval, vilket Navigon inte gör.
Bra är att man kan enkelt lägga in egna Poi´s.
Vet inte om det fungerar med att lägga in vägnummer.
Du kan ju testa Sygic som Knarrevik föreslår.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Vad kostar Sygic på Android att köpa efter testperioden?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Efter en period med nedsatt pris (285 kr) kostar Sygic Europa för iOS 349.
Jag skulle tippa att det är samma pris till Android, tyvärr är det svårt att se priset innan testperioden (14 dagar) är slut.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

En app som godt kan testes er MapFactor Navigator Free, Programvaren er den samme som i betalutgavene, men denne benytter OpenSteetMaps og betalutgavene bruker Teleatlas - dett gir mulighet for truck versjon, den dyreste varianten.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Hej Yngve!
Har använt Sygic på min Samsung Galaxy nu i sommar.
Den har fungerat klanderfritt, så Navigonen behövde jag aldrig använda.
Sygic hittar snabbt andra vägval, vilket Navigon inte gör.
Bra är att man kan enkelt lägga in egna Poi´s.
Vet inte om det fungerar med att lägga in vägnummer.
Du kan ju testa Sygic som Knarrevik föreslår.

Vet inte om jag kan hålla med dig om att det är lätt att lägga in egna Poi´s. Har försökt med HBK´s ställplatser och även läst instruktionerna (på engelska) men jag får inte till det. För övrigt fungerar det bra!!

:wideeyed: //Tommy
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Vet inte om jag kan hålla med dig om att det är lätt att lägga in egna Poi´s. Har försökt med HBK´s ställplatser och även läst instruktionerna (på engelska) men jag får inte till det. För övrigt fungerar det bra!!

:wideeyed: //Tommy
Koppla upp plattan till datorn. Gå in med utforskaren i mappen Sygic\maps, Där skapar du mappen "import" (utan citationstecken). Sedan lägger du in POI-filen (*.upi eller *.rupi) och bilden (*.bmp-filen) i import-mappen.
När du sedan startar Sygic så importeras filen till programmet.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Koppla upp plattan till datorn. Gå in med utforskaren i mappen Sygic\maps, Där skapar du mappen "import" (utan citationstecken). Sedan lägger du in POI-filen (*.upi eller *.rupi) och bilden (*.bmp-filen) i import-mappen.
När du sedan startar Sygic så importeras filen till programmet.

Jag har gjort precis som du beskriver men fungerar inte att spara ner filerna i "import" mappen. Jag klickar på "spara som" och letar mig fram till mappen "import" och klickar på spara. Då får jag ett felmeddelande "hbk.rupi Det går inte att hitta filen. Kontrollera filnamnet och försök igen.
Är det så att det inte finns en fil kopplad till sökvägen eller??

:wideeyed: //Tommy
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

När man skall ladda ner de senaste Poi´s hur vet man att de är de senaste? De kan också vara svåra att hitta. Går det att ha ett ställe där man kan klicka så kommer dessa upp på ett enkelt sätt utan en massa andra inlägg, kanske med datum på filen.
Kan detta låta sig göras på ett enkelt sätt? Jag vet att de som håller på att uppdatera Poi´s gör ett fantomjobb som borde premieras på något vis.

:wideeyed: //Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung Galaxy Tab 2

Jag har ingen förklaring just nu, det var ett tag sedan jag sysslade med filerna.
Jag vet att bmp-bilden är blå till färgen och visar framdelen på en husbil. Kanske fordrar en viss inzoomning på kartan?

PS! Jag fick zooma in ganska mycket inan de visade sig.

image.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen