• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samsung Galaxy som navigator

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Har tänkt prova min läsplatta som navigator. Har laddat in CoPilot i plattan.
Min första fråga är . blir det inte en kostsam historia när man kör utomlands då internetuppkopplingen kostar. Hur gör man för att ladda ner POIS??
//Tommy:wideeyed:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Samsung Galaxy som navigator

De vanligaste navigeringsapparna kräver ingen internetuppkoppling för att fungera. Kartorna är nedladdade till plattornas/telefonernas minne.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy som navigator

Har varit ut och provat lite med min platta. Som jag skrev tidigare så har jag appen CoPilot, den versionen för test i 14 dagar. I min Samsung platta måste jag ha GPS,n påslagen annars fungerar inte navigeringen. Om man har GPS,n påslagen så vad jag förstår är internetuppkopplingen på. Finns det inte någon kontakt med nätverk eller annan WiFi så kopplar den in mobilfunktionen och då blir det dyrt att vara uppkopplad 4-6 timmar om dagen. Hur gör ni andra och vilka appar har ni??
//Tommy :confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Samsung Galaxy som navigator

GPS er helt uavhengig av mobildata, A-GPS og GPS EPO pluss Location & Google search bruker internet om dette er slått på. Du kan stenge av mobildata / internet helt uavhengig - dette vil og slå av disse ekstra funksjonene rundt GPS. Gå inn på Data usage i settings og slå mobildata av.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy som navigator

GPS er helt uavhengig av mobildata, A-GPS og GPS EPO pluss Location & Google search bruker internet om dette er slått på. Du kan stenge av mobildata / internet helt uavhengig - dette vil og slå av disse ekstra funksjonene rundt GPS. Gå inn på Data usage i settings og slå mobildata av.

"Satan i min gata" vad man lär sig på detta forum. Är tacksam för mer matnyttigt om "läsplattan" som navigator.
//Tommy:)
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Samsung Galaxy som navigator

Nu har jag köpt och installerat Sygic på min Samsung Galaxy. Fungerar jättebra. Jag har också Husbilsklubbens ställplatser i plattan.
Så till problemet.
Nar jag klickar på koordinaterna på beskrivningen av ställplatsen skall logga till Sygic och platsen visas på plattan, detta sker ej. Får bara ett meddelande om att den inte hittar adressen. Har provat att ställa om hur den skall läsa koordinaterna men intet fungerande. Det fungerar om jag låter den öppna i Maps.
Vad gör jag för fel????

:wideeyed: //Tommy
 
Toppen