• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samarbetet med Folksam

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025
Jag fick just veta att samarbetet med Folksam har upphört
Stämmer det? Inga 185 dagar i utlandet och inga 10%

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ja som jag tidigare har skrivet så har vi olika försäkringsbolag, Svedea på hundarna och en bil, huset och hemförsäkring i Folksam och 1 bil i Länsförsärkringar samt husbilen i Varsam. Detta blir det billigaste för oss som det ser ut nu, det kan ju förändra sig nästa förfallodag.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ja som jag tidigare har skrivet så har vi olika försäkringsbolag, Svedea på hundarna och en bil, huset och hemförsäkring i Folksam och 1 bil i Länsförsärkringar samt husbilen i Varsam. Detta blir det billigaste för oss som det ser ut nu, det kan ju förändra sig nästa förfallodag.
Det som kan vara nackdelen med att ha flera olika försäkringsbolag är att det kan bli jobbigt om du råkar ut för en skada som innefattar flera saker som du har försäkrade. Nu inträffar kanske inte det så ofta men värt att tänka på. Särskilt bil/husbil/hemförsäkring kan ju lätt bli involverade vid en skada under en resa. Skönt då att bara ha ett bolag att kommunicera med och riskera att de försöker lägga ansvaret på varandra.

Toppen