Knut
FD HBK Medlem
Klipper fra dagens Aftenposten:
En av taperne er nettbrettene som etter flere år med vekst i 2014 fikk en nedgang på 36,8 prosent til 700.000 enheter. I verdi er nedgangen tilsvarende, noe som betyr at nordmenn handlet nettbrett for 2,1 milliarder i 2014, mot 3,3 milliarder året før.
PC øker
Samtidig har salget av bærbare PC-er til forbrukermarkedet økt med nesten 30 prosent. En trend med synkende nettbrettsalg og økende PC-salg vi også har sett i flere andre markeder det siste året.
- Vi tror årsaken er tredelt. Svært mange husstander har allerede ett eller flere nettbrett slik at vi har fått en metning, mobiltelefonskjermene er blitt større, og de bærbare PC-ene har gjort et comeback med trykkfølsomme skjermer og nye formfaktorer, sier kommunikasjonssjef i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Marte Ottemo.
En av taperne er nettbrettene som etter flere år med vekst i 2014 fikk en nedgang på 36,8 prosent til 700.000 enheter. I verdi er nedgangen tilsvarende, noe som betyr at nordmenn handlet nettbrett for 2,1 milliarder i 2014, mot 3,3 milliarder året før.
PC øker
Samtidig har salget av bærbare PC-er til forbrukermarkedet økt med nesten 30 prosent. En trend med synkende nettbrettsalg og økende PC-salg vi også har sett i flere andre markeder det siste året.
- Vi tror årsaken er tredelt. Svært mange husstander har allerede ett eller flere nettbrett slik at vi har fått en metning, mobiltelefonskjermene er blitt større, og de bærbare PC-ene har gjort et comeback med trykkfølsomme skjermer og nye formfaktorer, sier kommunikasjonssjef i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Marte Ottemo.