• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar "Egna pois"

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Efter att ha laddat upp nya filer från HBK så saknar jag Egna Pois under Kategorier. Har sökt under "Lägg till genväg" och även under kategorier rubrik "Övriga kategorier". Men kan inte hitta Egna Pois som dra igång de nedladdade filerna.
Testat 2 minneskort så där är det inge fel. Någon som har något tips eller kanske en fil?
Mvh
Håkan
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
På min Camper 780 fick jag gå in på Vart? och bläddra ner till "Lägg till genväg". Där fanns Egna POIs att lägga till i menyn.
Vet inte om det ser ut på samma sätt på 770 men prova.
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
På min Camper 780 fick jag gå in på Vart? och bläddra ner till "Lägg till genväg". Där fanns Egna POIs att lägga till i menyn.
Vet inte om det ser ut på samma sätt på 770 men prova.
Tack. har försökt detta men hittar inte Egna Pois där heller.
Har även prövat att lyfta in alla filer till interminnet men det hjälpte inte. Märkligt, jag har gjort uppdatering av filer tidigare utan problem.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.140
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
hansborjesson: Nej, Garmin express används inte till detta, enbart för Garminfiler

.gpi-filen har jag sparat på ett minneskort i en mapp "POI" som jag skapat.
Kortet sätts sedan in i navigatorn (avstängd)

Kommer inte ihåg exakt hur jag fick till genvägen Egna Pois på navigatorn.

Man ska göra en "kallstart" av navigatorn för att den ska känna av den nya filen har jag läst någonstans.
Detta gör man genom att (från uppstartat läge) hålla inne start/stopp-knappen i ca 10 sek för att stänga av navigatorn helt, sedan startar man upp den med samma knapp. Då görs en kallstart
 
Senast ändrad:

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Prova med att läsa in en gpx-fil i GPS-en med hjälp av Garmins Pc-program POI-loader.
Jag gjorde detta på en äldre GPS jag har och om jag minns rätt triggade detta att Egna POIs kom upp i menyn på GPS-en.
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Prova med att läsa in en gpx-fil i GPS-en med hjälp av Garmins Pc-program POI-loader.
Jag gjorde detta på en äldre GPS jag har och om jag minns rätt triggade detta att Egna POIs kom upp i menyn på GPS-en.
Tack, det löste sig. Du räddade min dag som dessutom råkar vara min födelsedag!. Tack för hjälpen. Har nu bara problem med att den inte acceptera åäö, så det är svårt att söka. Men det tror jag att jag fixar.
 
Toppen