• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sahlgrenska sjukhuskatten fick min njure?

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Nu är det 10 år sedan jag donerade en njure till min son. Vill berätta om gudarna på Sahlgrenska vars vita rockar slänger ända ut i korridorväggarna. Kirurgerna på transplantationsavdelningen anses nog vara felfria. Det visade sig att det fanns oskickliga klantskallar där också. Man förstörde min njure vid uttaget. Försökte dölja det och ljög för anhöriga om anledningen.

Då man inte har så väldigt långt kvar i jämmerdalen känns det nödvändigt att berätta för någon om hur det kan gå till. Vet att jag kan sälja berättelsen till kvällstidningarna men vill inte slå mynt av det. Dock måste några få veta hur det kan gå till. Det blir nämligen väldigt tyst från ansvarigt håll.

:cool:
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Sahlgrenska sjukhuskatten fick min njure?

Ditt inlägg väcker många frågor, vad hände egentligen och vad blev följderna?
//Åke
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Sahlgrenska sjukhuskatten fick min njure?

Klanskallarna finns nog överallt. Vi har här i Brålanda en läkare som skulle platsa som cykelrepratör. Själv har jag bara gott att säga om Sahlgrenska & deras personal som tog mycket väl hand om mej då jag nyligen gjorde en by-passoperation där. Skickliga läkare & en underbar vårdpersonal som gjorde sjukhusvistelsen behaglig & fick allvarligheten i det hela att förblekna. Detta är en av de "behagligaste" kontakterna jag haft med sjukvården.

Bennie
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Sahlgrenska sjukhuskatten fick min njure?

Rätt så. Vill det sig illa, kan det gå snett ordentligt.
Men sedan detta med ansvar. Vi är lite dåliga på sådant, speciellt organisationer. Mer precist landstingen och vården. Hur skall man ersätta smärta och felaktiga ingrepp? Jag vet, med en ärlig förklarning hur och varför det gick som det gick, och att det skall aldrig ske mer.
Med detta är för svårt för vissa. Det finns många karriarister med vassa armbågar som agerar inom vården. Patienten känner sig liten och är det också. Inte riktigt lika illa som om man blivit illa behandlat av Polisen vilket också händer ibland, men nästan lika illa är det. Det värsta för den drabbade är nog omgivningens oförstålse då man framför kritik mot våra "perfekta" system....
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Sahlgrenska sjukhuskatten fick min njure?

Personalen var fantastisk. Jag var väl omhändertagen och kallades VIP. Efter operationen märktes det naturligtvis att personalen hade svårt att hantera det också.

Tack vare ärliga läkare som hade till uppgift att operera in njuren på mottagaren så fick jag veta sanningen. Annars var det meningen att vi skulle tro att det var något fel på min njure. Efter tre operationer fick min son en njure från en avliden person. Den fungerar fortfarande bra.

Eftersom syftet uppnåddes trots en skakande omväg så har jag inte bråkat särskilt mycket. Jag känner mig inte som någon "rättshaverist" men kände till slut ett behov att berätta för några fler än våra anhöriga.
 
Toppen