• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

S N U S & hur överlever ni andra?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Jag började snusa för att nikotinet och tjäran i Gauloises höll på att ta livet av mig både hälsomässigt och ekonomiskt. Lös General var enda lösningen plus att min omgivning fick andas ut...
4-5 försök att sluta snusa ledde nästan till skilsmässa då jag var omöjlig att leva med. Nu är läget under kontroll, 1 dosa i 2 dagar är ändå ett framsteg tycker jag. Känner en tjej som klämmer en hel General om dagen. Nikotinet är inte nyttigt för hjärtat heller, men om något positivt ska fram så är det att man har bra tänder. Inte ett hål sen 1982, min tandläkare blir inte rik på mig i alla fall : )

Dometic Waeco har en bärbar kyl-frys som får plats i det lilla garaget vi ska ha. Här skulle jag kunna stuva in ett långreseförråd tills någon psykiatriker eller Labero kunde bota mig från huggorms-åkomman. Ingen skulle bli gladare än jag!
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Varför inte bar sluta med snuset, så är du av med en massa bekymmer:
Ekonomin blir bättre för det är dyrt med snus nuförtiden har jag hört.
Hälsan blir bättre.
Din fru skulle säkert tycka bättre om dig. Hon har troligtvis lidit i tysthet alla år.

Det där snacket om att det inte går att sluta är bara skitsnack. ALLTING GÅR bara man ger sig den på det. Jag slutade själv röka 29/10-11 och jag trodde det skulle vara jättejobbigt men ack vad fel jag hade. Det är det bästa jag gjort. Jag mår MYCKET bättre. Jag känner dofter igen som jag inte gjort sen jag började röka när jag var 15år. Och pengar blir det över i mängder.

Kan bara konstatera hur j--la dum jag varit i alla år.

Försök att sluta med snuset. Jag lovar, du är en vinnare om du lyckas.
 
F

F.d. 50051

Guest
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Inga problem tycker inte att de smakar gott och inte gör det gott heller därför snusar jag ej ÖL Vin Wiskey håller sig bättre:twitcy:

klintan100
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Det kallas för "grupptryck" från er förnuftiga HBK:are, i det här fallet positivt sådan iom tankar kring hälsa, ekonomi och framför allt min älkade hustrus lidelse "i det tysta". Nu har jag så dåligt samvete så att en ny omgång avvärjning är på "G". Har en vecka kvar av semestern och då ska jag ge det en ny chans... Snusfri, det låter som en dröm efter alla dessa år. Hoppas nu bara på att ingen annan last (vad det nu månde vara) ska göra sig påmind om att "balansen" skall hållas. Får väl hitta en bra & "social" sådan i så fall ; )
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Det kallas för "grupptryck" från er förnuftiga HBK:are, i det här fallet positivt sådan iom tankar kring hälsa, ekonomi och framför allt min älkade hustrus lidelse "i det tysta". Nu har jag så dåligt samvete så att en ny omgång avvärjning är på "G". Har en vecka kvar av semestern och då ska jag ge det en ny chans... Snusfri, det låter som en dröm efter alla dessa år. Hoppas nu bara på att ingen annan last (vad det nu månde vara) ska göra sig påmind om att "balansen" skall hållas. Får väl hitta en bra & "social" sådan i så fall ; )

Har du sett "Mannen som slutade röka" med Gösta Ekman.? Ett litet tips på en annan last.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: S N U S & hur överlever ni andra?

Ha, ha, du förstod mitt dilemma med laster... vad kul! "Låt oss dansa" från 1972 som heter "duga" och är en lösning som jag måste ta upp med Marianne på allvar om "huggormen" ska försvinna och en mer sällskaplig last skall träda fram. Hoppas jag får citera ditt inlägg (vink) för min älskade fru vilket säkerligen skulle gynna vår vardag till det bästa för båda parter... Ingen snus & mera dans ; ) TACK Nizze!
 
Toppen