• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sönderskurna däck i Portugal ??

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej
Är det någon som hört att folk fått sina däck sönderskurna här i Portugal vid fricamping ?
Fick höra det idag

Senast ändrad:
Sv: Sönderskurna däck i Portugal ??

Nä, men stenkastning på husbil har förekommit.

För 5 år sedan på vår första tur till Portugal var det problem med sönderskurna däck i vid Sagres,
"Danske Erik" fick 4 däck trasiga.
Ryktet gick att det var en däckfirma som "hyrt" in några som skulle förbättra hans affärer. :confused:

Jag tror även att "Majzzan" blev tillsagt att inte parkera på nått ställe vid Sagres.

Jojje

Senast redigerad av en moderator:

Hej

"Utvandrade" Svenskar blir ju som "invandrare som droppar in" när vi är i Portugal. :D

Om det inte är en Däckfirma som försöker skaffa sig mer jobb så kanske vi husbilsturister inte gillas av alla på alla ställen.
Konstigt, vi som är så trevliga och populära. :D

Jag var i Sagres de 2 gångerna då husbilarna fått däcken sönderskurna.

Färsta gången var det 12 bilar som fick 2 däck på varje bil punkterade. Det var mest stora bilar som det gick illa för den gången. Bl.a. Danske Erik. Då var det en ung man som gjorde det.

I december 2013 var det 5 "hemmabyggen/hippiebilar" som fick 2 däck på varje bil sönderskurna. Denna gång vet man ej vem/vilka som gjorde det. De hade satt lapper på bilarna: Om ni står kvar här kommer vi igen! Kolla noga på bilden så ser ni att framdäcken är avmotrede.

Men efter det har det varit lugnt i Sagres och nu får inte husbilar stanna där över natten.
200€ i böter har folk fått.

Bilagor

• Skurna däck.jpg
    Skurna däck.jpg
    166,5 KB · Visningar: 26
Senast redigerad av en moderator:

För 5 år sedan på vår första tur till Portugal var det problem med sönderskurna däck i vid Sagres,
"Danske Erik" fick 4 däck trasiga.
Ryktet gick att det var en däckfirma som "hyrt" in några som skulle förbättra hans affärer. :confused:

Jag tror även att "Majzzan" blev tillsagt att inte parkera på nått ställe vid Sagres.

Jojje

Ryktet sade också att det var ett sätt att få bort fricamparna i Sagres från den fantastiska platsen vid restauranten, högt läge över praian.Nu är den kanske bebyggd, iaf stängdes den. Kommer inte ihåg vad stället heter. I övrigt inga rykten om sönderskurna däck i Portugal.Själv föredrar jag östra Algarve....

Tillbaka
Toppen