• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Söker verkstäder i Frankrike mellan Lyon och Toulouse

Leif Eng

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2025
Hej
På väg mot Barselona . Startade från Paris och kommit drygt 50mil. Alltså halvväg efter A75 då det började lukta diesel , Stannat i La Lozère på en esso mack och kollade och upptäckte att när motorn är igång så rinner det en lite stråle från under motorn, Hasplåten gör att man inte kan se mer. Stänger av motorn och det slutar rinna. Motorn går bra ,Inget problem att köra mm, Försöker hitta verkstäder men det verkar omöjligt att hitta , Har även kontaktat Assistans via mitt Försäkring för att lösa detta men dom hittar ingen som kan fixa . Är det någon här som kan ha tips om verkstäder i närområdet.
Tackar på förhand
Leif

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
FIAT

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Ok ska tipsa verkstaden om det , assistans har nu efter 4dar lyckats hitta en verkstad i Saint-Fleur som på fredag ska kolla på bilen, så vi får vänta några dagar till,
Går hållaren att byta?
Du har troligen en metallbehållare där filtret sitter i, har du tittat på filtret, sitter i vänstra delan av motorrummet sett framifrån.
Dom gamla i plast kunde gå sönder men liten risk för din behållare om den är i metall.
Kan vara så enkel som att anslutningarna på filtret lossnat, prova tryck in dom det är två stycken.

Toppen