• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Söker lämplig TV

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
hej
Har precis bytt husbil till en Bürstner ixeo i 744. Så nu får jag plats med en 32” tv.

Jag söker en 32” smart-TV med 12 volt som har wi-fi och klarar att visa Netflix.

Någon som kan ge ett tips?

På min 3:e tv i husbilen blev jag nöjd, det blev en LTC.

Smart-tv på 12V undrar jag ifall det finns(?)

Hittills har ingen smart-tv imponerat på mej.
En Chromecast är smartare, kräver wifi, men det gör även en "smart-tv"
Misstänker dock att en smart-tv drar mer data

På min 3:e tv i husbilen blev jag nöjd, det blev en LTC.

Smart-tv på 12V undrar jag ifall det finns(?)

Hittills har ingen smart-tv imponerat på mej.
En Chromecast är smartare, kräver wifi, men det gör även en "smart-tv"
Misstänker dock att en smart-tv drar mer data

Helt rätt PeterK, och rätt skall vara rätt!

Tv:n som jag hänvisade till är ingen smart-TV i sig, det glömde jag ju bort eftersom jag alltid använt Chromecast på mina i husbilen.

Så du rekommenderar en tv med chromecast o wi-fi istället för smart-tv?
Hur streamar jag exempelvis Netflix till en sådan?

Funderar på Grundig 32&quote; 12V Full HD LED-TV 32 VLE 5730 - TV men den klarar inte hela min önskelista.

Hej,

Jag använder denna Chromecast i våra TV apparater i husbilen, och en 4G Router som både TV:n och i mitt fall Android telefoner med Netflixappen är uppkopplade emot.
Chromecast (generation 3) - Röstassistenter & smart multimedia

Det viktiga här är att både Chromecasten och Androidtelefonen är uppkopplade mot samma wi-fi, i mitt fall använder jag denna 4G router.
https://www.kjell.com/se/produkter/...rcher-mr400-4g-router-med-modem-ac1200-p97689

Problemet med smart-tv är att dom inte känns så smarta speciellt länge.
Teknik åldras fort.

bättre och billigare att byta externa moduler än hela tv:n.

På plussidan är också att man bara betalar för den tekniken man verkligen vill ha.

Dum tv med Apple-tv är melodin för mig i alla fall...

Tipset du fick av stefanswede i början av tråden är en riktigt bra tv, till ett riktigt bra pris just nu

En god TV pluss en Android smart box fungerer og bra samtidig som det er billigere. Ser på markedet at det er 2 nivåer av smart TV. Propritære og Android - når samme merket har begge deler og normale TV så ligger den propritære midt mellom vanlig og Android i pris. Prisforskjellen mellom trinnene er omtrent som prisen på en Android TV boks.

Problemet med smart-tv är att dom inte känns så smarta speciellt länge.
Teknik åldras fort.

bättre och billigare att byta externa moduler än hela tv:n.

På plussidan är också att man bara betalar för den tekniken man verkligen vill ha.

Dum tv med Apple-tv är melodin för mig i alla fall...

Håller helt med, det var så jag tänkte också!

Till sonen köpte vi en Philips Android tv för 1 1/2 år sedan och den är redan utdaterad, inga uppdateringar!

Bättre och billigare med dum-tv och och antingen Apple-tv om man föredrar/van vid Apple produkter eller som i vårat fall Android användare och en Google Chromecast för några hundringar som enkelt och billigt byts ut om det skulle behövas.

Har precis köpt en ny Adria Coral Plus SLT och väntar på leverans. Den har ju ett "TV-skåp" med fäste ovanför frysen. Utrymmet ser ju klent ut för en normal TV ( 22-32") . Går det att plocka bort luckan och låta en 32" "hänga" utanför?

Tillbaka
Toppen