Helena & Lasse
HBK Medlem
Hej. Vad har ni för bra tvättborstar att rekommendera till husbilstvätten. Gärne en som minimerar risken för repor.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En sådan med teleskopskaft har jag med i husbilen. Duktig på att komma åt.Jag använder denna typ.
Det jag uppskattar är att man kommer åt sidorna, tex mellan taklucka och tak.
![]()
Tvättborste | Mjuk borst | Hamron | Jula
En mjuk vattenborste som är anpassad för Hamrons tvättborstar (art. nr. 014-722 och 014-723).www.jula.se
Använder likvärdig från Biltema och grönsåpaJag kör med en sådan här, funkar bra för mej.
Tvättar med en svag Abnet-blandning.
Tvättborste | Teleskopisk upp till 165 cm | HAMRON | Jula
Tack, det mesta av avrinningen sköter RW´s schampoo om. Rekommenderas.Även jag använder den som Peter K visar. Köp gärna en extra mikrofiberduk som kan användas till torrtorkning efter tvätten.
Jag har haft två av dessa Hamron-borstar. De har en svag punkt...nippeln där vattenslangen ska anslutas har gått av när borsten fallit i backen. De går ju även att använda utan att slangen sitter på...Jag kör med en sådan här, funkar bra för mej.
Tvättar med en svag Abnet-blandning.
Tvättborste | Teleskopisk upp till 165 cm | HAMRON | Jula
Har du en länk så vi andra kan se din investeringFick bli ett "Amazon-Set" med 152cm skaft, dubbla mopphuvuden och en torkskrapa. Tack för all input.
Har du en länk så vi andra kan se din investering![]()
Ja, en likadan.