• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sökande av instruktionsbok !

F

F.d. 61

Guest
Hej.
Vi har i år investerat i en begagnad husbil, Bürstner I 572, 1998.
Har varit ute på lite kortare turer och det känns bra. Dock inte helt bra ty vi saknar instruktionsbok / -böcker till bilen. Säljare och generalagent kan inte få fram dessa. Nu undrar jag / vi om det finns någon medlem som har en likadan bil med kompletta böcker.
Ring mig 0761-272763.
TACK !
:msn_dontknow:
 

Bilagor

  • Bürstner I 572 Elegance, 1998 (1).JPG
    Bürstner I 572 Elegance, 1998 (1).JPG
    96,8 KB · Visningar: 19
A

Argos9595

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej.
Jag hade likadant problem för ett tag sedan men ja kontaktade Bürstner Tyskland. Man kan nog ringa dit också men eftersom det blir problem med språket så valde jag att skriva epost på knackig engelska. De svarade ganska omgående och skickade hela instruktionsboken på svenska i pdf-format utan några som helst problem.


Här är adressen dit:
azubikd@buerstner.com

:mcride:
 
F

F.d. 29758

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej.
Vi har i år investerat i en begagnad husbil, Bürstner I 572, 1998.
Har varit ute på lite kortare turer och det känns bra. Dock inte helt bra ty vi saknar instruktionsbok / -böcker till bilen. Säljare och generalagent kan inte få fram dessa. Nu undrar jag / vi om det finns någon medlem som har en likadan bil med kompletta böcker.
Ring mig 0761-272763.
TACK !
:msn_dontknow:

Hej på Er. Det är min gamla bil, som jag bytte hos Forsbergs i Hyssna. Den är köpt i Mantorp, och när jag lämnade bilen, fanns alla papper med inkl. instruktionsbok och servicepapper. Roligt att höra att Ni är nöjda med bilen! önskar Janne -B.
 
F

F.d. 61

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej Janne.
Roligt att du hörde av dig.
Vad som klickar när det gäller vetskap om böckerna vet jag ej.
Fick ett trevligt samtal från en annan medlem som har haft en likadan bil som har kompletta böcker ( på tyska ). Dessa skickar till oss per post.
Är ni nöjda med er bil, du kanske vill byta tillbaka ? Ha, ha, ha.
Ha det så trevligt och God Jul, Gott nytt år
MVH
Ulla & Arne, 2763
 
F

F.d. 61

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej och tack för informationen. Det löser sig genom en annan medlems vänlighet.
 
Senast redigerad av en moderator:
T

TonyR

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej Argos . Använde länken till mailen då jag är ute efter svensk manual till min Buerstner Delfin T 700 , fick svar omgående men dom ville ha visakorts nummert samt utgångs datum över mailen vilket jag inte tyckte passade då det blir fritt för dom att handla med mitt visakort .
Så jag undrar hur du gjorde:
Tony
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Det är nog det vanligaste sättet att betala på internet,jag handlar relativt ofta på från Sverige och en hel del bildelar från USA och betalningssättet har alltid varit att man uppger sitt visa kortsnummer och giltighetstid och det har aldrig varit nåt problem.Jag har försäkerhetsskull skaffat e-kort och det fungerar mycket bra.
 
T

TonyR

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Fråga? vad är e-kort.

Har själv handlat mycket över nätet med Visakortet men dock aldrig lämnat ut mina kort uppgifter via mailen. Det kändes inte riktigt bra .
TonyR
 
T

TonyR

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

HEJ iGEN , KOLLADE UPP VAD E-KORT VAR SÅ NU VET JAG DET.

MEN DET ÄR KNAPPAST SÄKERT ÖVER MAILEN.

TonyR
 
A

Argos9595

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej TonyR
Till mig sa de inget om något visakort. De svarade på mitt mail och skickade instruktionsboken helt enkelt.
 
T

TonyR

Guest
Sv: Sökande av instruktionsbok !

Hej Argos1 . Fick mail av dom där dom ville ha mitt Visakortsnummer samt giltighetstiden och fick förklarat att det skulle kosta 15 Euro vilket är OK , Men lämnar jag ut mina uppgifter så är det fritt fram för dom att använda kortet.

Varit kontakt med Burstner i Sverige och fick reda på att det skulle kosta cirka 1500 kr beroende på om jag var kund sedan tidigare och ta cirka 6 veckor att få instruktionsboken. När jag lämnade ut chassienr så sa dom att bilen är importerad och sedan dess har jag inte hört något från dom , dom svarar inte på mail och dom ringer inte tillbaka . Det är nu 4 månader sedan jag pratade med dom första gången.

Var inne på Skåne camp i Svedala och ville beställa en tv-konsol som sitter i 2007 årsmodell och hade passat fint i min bil av 2005 årsmodell ( dom ser likadana ut ) men fick till svar att eftersom det var en privat importerad bil som jag har så hade dom inte hade tid nu och lät meddela att jag hamnar långt ner på listan .

Är det fler som blir behandlade så som har importerade bilar ?

Detta är min tredje husbil på lika många år och jag har tittat runt mycket på husbilar och har förstått att när det gäller inbyte av importerade husbilar så är husbilshandlarna inte intresserade eller så vill dom betala underpris.

Har även titta på husbilar som har varit privat importerade som är till salu hos husbilshandlare och har då påpekat att den är importerad , har fått till svar att alla bilar är importerade och har samma prislapp som husbilar som är sålda via återförsäljare.

När det är på det hållet så tycks det inte spela någon roll.

När det gäller tv-konsolen så fick jag ordnat det via Lasse Holm på CBI i Svedala som säljer McLouis ,
att det var till ett annat fabrikat spelade ingen roll.

TonyR
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen