• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söka husbilsplatser

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Går det att fixa att den startar navigatorn också när man väljer en ställplats blir det ännu bättre.
Liknande de funktioner som finns i Park4night och Camping-app EU Pro.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Går det att få olika färg på symbolerna beroende på platsens art, te.x ställplats, övernattningsplats, betal eller friplats m.m ?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Går det att fixa att den startar navigatorn också när man väljer en ställplats blir det ännu bättre.
Liknande de funktioner som finns i Park4night och Camping-app EU Pro.

Sådan ser det ud lige nu:
 

Bilagor

  • Screenshot_2019-09-27 Björnhults GK Husbilsklubben se.png
    Screenshot_2019-09-27 Björnhults GK Husbilsklubben se.png
    280,6 KB · Visningar: 64

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Går det att fixa att den startar navigatorn också när man väljer en ställplats blir det ännu bättre.
Liknande de funktioner som finns i Park4night och Camping-app EU Pro.
Ja, redan nu fungerar Google Maps och Sygic i vår testversion, utveckling pågår. Därefter kommer HereWeGo, Waze och TomTom Mobile. Och kanske flera.
  • Det gäller förstås bara de navigatorappar du har i din smarttelefon eller tablet (med GPS)
  • För desktop/laptop får man ett förslag att skicka rutten till sin mobila enhet via Google.
  • På separata/fasta navigatorer måste man fortsätta med våra POI-filer, men de kommer att bli mycket oftare uppdaterade, och i ett andra steg eventuellt så att du själv kan ladda ner önskvärd POI-fil direkt från det nya systemet, kanske även filtrera t ex på land. Men det tar vi nog efterhand, vi klarar inte allt i första versionen
Edit: Jag glömde min egen favorit, CoPilot - den kommer nu i nästa steg, efter Sygic.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Toppen, Det är ett jättejobb ni lägger ner för oss. Ett stort tack till er alla.
Men, kommer det att funka även på regionsindelade länder?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Du förflyttar kartan dit du vill alternativt skriver ett ortsnamn, region eller land i sökrutan.
Det finns en möjlighet att filtrera på kategori och servicefaciliteter. Vi använder i första versionen 7 olika ikoner som visar typ av plats
Jag förstår att HBK Husbilsplatser väcker stort intresse men vi är nu i slutfasen av projektets steg 1 och ber att få koncentrera vårt arbete på att färdigställa projektet och kunna presentera det inom ett antal veckor.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Toppen, Det är ett jättejobb ni lägger ner för oss. Ett stort tack till er alla.
Men, kommer det att funka även på regionsindelade länder?
Blev sugen på Schweizerschnitzel, så jag sökte fram Greven, valde den fina platsen och begärde navigation med Sygic:

2019-09-27 15.05.15.jpg2019-09-27 15.05.44.jpg

Bara att starta motorn och köra :).

HBK Husbilsplatser (arbetsnamn DNS, det nya systemet) har ingen som helst koppling/låsning till länder, stater, etc - enbart koordinater. Land, adress, ort, valuta etc hämtas automatiskt via Google - bara när det behövs för att visa i utdatavyer. T ex här ... (scrollade vidare neråt på mobilskärmen, här ser du även kommandoknappen för navigering med Sygic)

2019-09-27 15.15.52.jpg 2019-09-27 15.17.18.jpg
 

Rantzow

HBK revisor
Inlägg
125
Kommun
Tyringe
HBK-Nr
4698
Medlemskap
2024
Ladda ner appen Maps me och lägg in HBK ställplatser är mycket bra, du kan få kordinater bara att klicka på kartan.
 
Toppen