• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söderut

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om inte jag har helt fel så brukar i alla fall en del tappar sänka priset drastiskt på helgerna. Vardagar är dieseln lika dyr som i Sverige. Om man tankar i Tyskland så skall man undvika tapparna efter autobahn. Lämnar man autobahn & åker in & tankar i ett samhälle en liten bit därifrån så kan priset skilja så mycket som 50 cent idag ca. 5:-.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Om inte jag har helt fel så brukar i alla fall en del tappar sänka priset drastiskt på helgerna. Vardagar är dieseln lika dyr som i Sverige. Om man tankar i Tyskland så skall man undvika tapparna efter autobahn. Lämnar man autobahn & åker in & tankar i ett samhälle en liten bit därifrån så kan priset skilja så mycket som 50 cent idag ca. 5:-.

For ca. 1 år siden kunne der være op til 1,50 DKK forskel pr. liter, om du tankede før eller efter kl. 10:00 på formiddagen alle dage.

Men nu har selskaberne ændret prisstruktur så forskellen kun er ca. 0,25 DKK.

Der kan desuden være enkelte byer, hvor der er en særlig priskrig i gang, men aldrig på de tanke, der ligger på rastepladserne langs motorvejen, der er det altid listeprisen som gælder.

Ofte er det OK benzin der først offentliggør prisjusteringer på listepriserne, og dem kan du finde her: OK - dansk energiselskab til private, erhverv og offentlig
 
D

Deleted member 11118

Guest
Tankade 2 gånger inom 10 dagar i Luxembourg 1,11 euro, tankade i Danmark för 9,96DK runt 14 kr för 14 dagar sedan. Upplevde att det var ungefär samma pris i Tyskland som i Danmark, men allt beror även på kursen. I Frankrike är det något dyrare än i Sverige
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
I Tyskland i förrgår 1,64 efter motorvägen 1.62 i Asschen men disel super. Idag i Belgien ligger det mellan 1.44 o 1.49 Billigt med tanke på var jag nu står champanegården Nowack i Vandieres Frankrike Men vad gör de. en bra ställplats i bondens trädgård och massor med skumpa Kan det bli bättre :)
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
I Frankrike just nu mellan 1,59 och 1,68 och med en kurs på ca 10,50 så blir det dyrt !
Gör ett försök på någon supermarknad som har bensinstation (Intermarche, superU, Carrefour, m.fl.). De priser jag sett där under senaste månaden ligger mellan €1,40 till €1,50. Min erfarenhet är att man spar minst €0,10 per liter jmf ”vanliga” bensinstationer.
 
Toppen