• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så var det dags igen...Nya protester mot husbilar på Öland

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Så var det dags igen...Nya protester mot husbilar på Öland

Jag hittade på hemsidan i Barometern under REAGERA.
"linkan"
 
F

F.d. 25061

Guest
Sv: Så var det dags igen...Nya protester mot husbilar på Öland

Jag kommer ifån Strömstad, som är nedlusat av husbilar, istort sett året runt. majoriteten
är handelssugna Norrmän, som anser att alkoholen är så billig i sverige!!! Därför är det
viktigt att vi följer lokala bestämmelser, så vi ej får samma stämmning , som här där
husbilarna inte är så populära hos många människor.
Q Walther
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Så var det dags igen...Nya protester mot husbilar på Öland

Jag kommer ifån Strömstad, som är nedlusat av husbilar, istort sett året runt. Q Walther

Vad vore Strömstad utan norrmän?

Strömstads kommun tjänar enorma summor på norrmännen och kunde gott investera en bråkdel av det för att öka trivseln.

T.e.x. fler parkerings- och ställplatser för husbilar, utländska som svenska.
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Så var det dags igen...Nya protester mot husbilar på Öland

Sent om sider ger jag mina kommentarer om varför jag säger "campingträsket". Åk till en Kronocamping, förslagsvis den i Varberg, så tror jag att de flesta förstår vad jag menar. De som har säsongsplatser har inrättat en normal sommarstuge tomt. De är kungar på campingen och deras lag gäller. Vagnar och husbilar är packade som sillar i en burk. Priset 2011 är inte under 345/dag någon gång under sommarmånaderna enligt deras egen hemsida. Utan el men tillgång till dusch och toa. Jmf 5 euro för att stå längs Mosel mitt i Koblens eller 0 Euro per natt för att stå vid Mosel i Bernkastel-Kues. Eller för den delen lite längre ner på stranden i Varberg för 100/dag med dusch och toa. Alt privata campingen för ca 200. Mitt i Paris för ca 10 Euro, Hamburg 20 Euro med Dusch el. Jag kan göra listan väldigt lång i jämförelse med vad vi har betalat för huvudstäder i Europa kontra det som jag kallar campingträsket. Jag vill inte ha en person 2 meter ifrån mig och betala 300 per natt. För att inte tala om brandsäkerhet som är nästan obefintlig på tex Apelviken mfl. Hellre står jag på en parkering längs en flod eller vid havet för 0 Euro och kunna njuta av stillheten och lugnet. Allt gäller att ha modet att inte åka de vägar som alla andra åker. Vi har åkt som längst till Ugento i Södra Italien med denna philosophi och vi har mått bra och aldrig betalat mer än 10 Euro per natt. Javisst vid förflyttningar så har vi stått vid bensin pumpen på macken under tak längst autostradan mellan 01 till 05 någon gång eller mellan två kylbilar med dieselkyl men det är det värt. Jag säger inte att alla skall göra som vi gör bara att i mitt tycke så är det ett campinträsk där det gäller att suga ut så mycket pengar som går under så kort tid som möjligt. En annan reflektion är varför vi skall betala mer för samma sak i S än vad det kostar att i Europa? Tex att köpa mina modellflygplans grejor i Tyskland England Frankrike Österike är billigare än att köpa i Sverige. Garantin är samma och det är vad jag tycker ofta är enklare att gör klart ev garanti frågor med Tyskland eller Frankrike än i Sverige.
 
Toppen