• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Så in i

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

Nu var det så att jag kommenterade utseendet på förpackningar från Lidl.... på gränsen till kopior...även Aldi sysslar med detta.
Tro de....Tysk? Dansk? Lidl säljer sånt skräp!
Men förstår tanken....
Men inte hänga ut Lidl....Ica kan dom med o Axfood....

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
1. Tyskland hade sopsortering redan 1990
2. Tysken som tömde sin kemtoa i återvinningen(soptunnan) hittade väl inte till tömningsplatsen?

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Lite skämt o mycket allvar..
När det gäller grisar så återvinns förmodligen ganska mycket...

Kan det möjligen ha med detta att göra?
Vet inte... men jag såg skyltar om att det är väldigt viktigt att inte slänga matrester så att vilda djur kan komma åt dem..t ex vildsvin... så ytterligare ett argument för att bli förbannad på de som slängde allt huller om buller i svart sopsäck...

Afrikansk svinpest (ASF) Afrikansk svinpest (ASF)

RV-campare

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
38352
Medlemskap
2025
Det som slår rekordet i återvinningshysterin är väl att man inte får mata grisar med överbliven mat från ex äldreboende, skolkök, restauranger mm mm. Detta p g a smittrisken hävdas det. Är grisar känsligare än Homo Sapiens?
Det är väl inte så lämpligt att sprida smittor oavsett vem som är känsligast???
Det jag hittar är att mjölk och kött (som inte behandlats) kan göra att smittor sprids. Dock har jag inte hitta vilka smittor det gäller, men jag tror inte man "förbjuder" om det inte är nån mer allvarlig smitta...

Toppen