• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sängplats i VW Caravelle

ConnyW

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Kungälv
Hej!

Någon kunnig medlem här som har erfarenhet av att på smartaste sätt konvertera om ett baksäte i en Caravelle 2002 Long till en bäddbar variant?. Det finns plats bakåt i den långa modellen men ryggstödet behöver fällas bakåt. Alternativt göra på ett helt annat sätt.
Tacksam för tips.

//Conny
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sängplats i VW Caravelle

Alternativt göra på ett helt annat sätt.

Hej Conny och välkommen hit, jag kan nog bara ge dig tips angående "annat sätt"
Jag hade tidigare en transporter t4 och i den hade jag en skiva som jag monterade ca 40cm ovan golvet bakom baksätet och använde den som fast dubbelsäng.
Tyvärr har jag väldigt lite bilder som visar hur det såg ut men en bild på skivan kunde jag ordna
och det finns ett par bilder under min husbil också där bild 1-3 är från T4 tiden! som jag minns och saknar med glädje :)
Våra husbilar - Photo 6789

Nedre sängskivan:

2013-02-13.jpg

mvh jocke
 

ConnyW

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Kungälv
Sv: Sängplats i VW Caravelle

Hej Jocke och tack för välkomnandet!
Tackar för ditt tips och även bilderna. Det var med en bild på bordet och ett båtbord har jag också funderat på då jag haft båt tidigare. Jag skall mäta och se vad som får plats.

Hälsningar
Conny
 

Möller

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Sv: Sängplats i VW Caravelle

Jag har byggt om en VW Caravelle till en husbil. Då använde jag orginalsätena. Framstolarna var vändbara. Ryggstödet gjores löstagbart och lades mellan sätet och framstlarna. En madrass anpassades till sätets ogämnheter. Vi fick en säng som var anpassad till två personer, ca: 125 upptill och 105 nertill. Dagtid hade vi ett bekvämt orginalsäte med säkerhetbälten. Du får gärna höra av dig om du vill ha närmare uppgifter.
 
Toppen