• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Sälja husbil? Läs detta först!

Velmet

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34462
Medlemskap
2025
Vi skulle sälja vår Rimor Swedish Edition -17 och ringde runt till några av de stora – blev helt chockade över vad de tog i arvode.
Lindströms ville ha 15 %
Alsike Maskin minst 70 000 kr + utföra åtgärder för 18 500 kr utan vårt godkännande
Som tur var kontaktade vi Marcus på Kvillinge Bil AB i Norrköping – och WOW vilken skillnad!

✅ Superservice
✅ Fukttest, byte av fönsterlist och helrekond – utan extra kostnad
✅ Sålde bilen på en månad
✅ Arvode under 45 000 kr

Kan varmt rekommendera Marcus och Kvillinge Bil om du går i säljtankar. Seriöst, smidigt och riktigt proffsigt!

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Låter spännande. Kan du berätta mer? (Tror nog att många skulle vara intresserade av den informationen.)

Pålle

Jag är ganska säker på att jag läst det, men nu backar jag på den uppgiften tills jag vet bättre.

Här kommer någonting.

Senast ändrad:

RV-campare

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
38352
Medlemskap
2025
Alsike Maskin minst 70 000 kr + utföra åtgärder för 18 500 kr utan vårt godkännande
Tyvärr off topixc, men..

Detta förklarar nog varför de till en början var väldigt villiga att åtgärda felen vi hittade på husbilen vi köpte av dem... Men sen plötsligt en dag blåvägrade göra nånting mer, trots att de lovat och vi kunde visa att det antingen var ursprungligt fel eller inte alls fungerade som manualen sa det skulle.

Vi kom nog över 18 500 kr-gränsen...?

Vi fick gå till ARN och fick i alla fall fuktproblemet åtgärdat, men inga ersättningar för det vi själva lagt ut för att åtgärda och löftet om att betala självrisk för byte av framrutan slapp de undan.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Låter ju bra att det finns seriösa. Men bäst och billigast både för säljare och köpare måste ju vara privata affärer. Då kunde ni delat på dessa 45.000!
Men det finns också en grupp (jag tillhör den) som avskyr att ha folk ringande, rännande, provkörande, klagande och prutande - för att inte tala om allt gnäll om kompensation för än det ena och än det andra dolda felet som köparen tycker sig upptäckt efter hemkomsten med bilen - dolda fel som naturligtvis jag anses ha undanhållit och därför ska kompensera köparen för. Sålde vår husbil för en månad sedan till ett av landets största husbilsföretag. Jag hade en i mina ögon ärlig prisbild i huvudet - baserad på det faktum att även firman måste göra en vinst på affären. Bilen gicks igenom på företaget, provkördes, godkändes och vi kom snabbt överens om ett pris, Pengarna på kontot dagen efter. Kan det bli enklare? Visst, jag förlorade säkert en hel del pengar gentemot att ha sålt den privat, men det var det värt för att slippa allt det besvär som jag tidigare nämnde.
Men visst, vi är olika i våra sätt att se på saker och ting och jag är väl medveten om att det finns de bland er som anser att jag skulle gjort en betydligt bättre affär genom en privat försäljning. Men när såväl firman som jag är nöjd med affären - vad finns mer att säga?

Toppen