• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Säkringar i Dethleffs T6501B, -08.

Käthe & Per

HBK Medlem
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2025
Härförleden slocknade en parkeringslampa vilket innebar att varningslampan på instrumentpanelen tändes. parkeringslampan byttes, dock fortsätter varningslampan att lysa och parkeringsljuset fungerar inte. Det går att få parkeringsljuset att funka genom att trycka in den lilla knapp som sitter vid tändningslåset när jag drar ut nyckeln, men lyser inte när jag vrider omställaren på blinkersspaken till parkeringsläget.
Frågor!
1. Skall jag göra någon sorts "nollställning", för att få varningslampan att slockna?
2. Varför lyser inte parkeringsljuset?
3. Var sitter säkringen för parkeringsljuset? Enligt instruktionsboken finns det tre platser med säkringar. A. Motorrummet, B Till vänster om rattstången C på dörrstolpen bakom passagerarsätet. Enligt instruktionsboken skall säkringen till parkeringsljuset sitta här. Svårt att komma åt och framförall går det inte att se vad som finns. Stolen sitter i vägen.

4 Är det någon därute som har en komplett förteckning över alla säkringarna i en dethleffs 6501 -08?

Glad midsommar!

Per:msn_embarrassed:

Toppen