• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkring..?

F

F.d. 14924

Guest
Har för några veckor sen köpt en begagnad Fiat Ducato Burstner 97:a . Har ej haft semester ännu men hunnit med några kortare turer. Jättehärligt..!
Efter första helgturen hitta jag dessa små prylar liggande o skramla mellan sätena i fram . :(

Har krypit omkring i timmar därfram (nåja) , läst alla papper om husbil o bil utan att bli nå klokare eller hitta var den ska sitta / har suttit .

Är ingen fena på bilar/husbilar precis . Tror att det är någon sorts keramiksäkring..!? Eller..? :confused:

Nån som har nåt tips vad det är o var den ska sitta o vad kan den tänkas fylla för funktion..?? :swoon:

Visa bilaga 8899
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Säkring..?

Det ser ut att vara resterna av en cigarettuttagsplugg, sladdkontakt alltså. Det finns en variant där det sitter en säkring på pluspolen med en fjäder innanför och en liten "hatt" som hålls fast i plastpluggen av en ring. Antagligen inget som hör hemma i din bil längre utan kommer från föregående ägares extrautrustning.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Säkring..?

MMmm..låter bra . Vart lite orolig .
Tack för tipset..! :)
 
Toppen