Har ett problem med att en säkring som sitter under förarsätet ofta går precis vid start av bilen. Det blir någon form av "strömrusning" för man hör hur "segt" startmotorn drar runt. Effekten är sedan att bodelen inte laddar under körning och att startbatteriet inte laddas då jag har 230V inkopplat till bilen.
Byter jag sedan säkringen med motorn igång, så funkar allt och säkringen håller sig hel tills något annat starttillfälle.
Jag är ju ingen expert själv men har ju förstått så mkt att säkring har något med laddning och fördelning mellan bilbatteri o bodelsbatteri att göra.
Tacksam för idéer om vad detta kan bero på.
Min bil är en Pilote Pacific 661, årsmodell -99. Bildelen en Mercedes Sprinter 312D.
M v h Bosse
Byter jag sedan säkringen med motorn igång, så funkar allt och säkringen håller sig hel tills något annat starttillfälle.
Jag är ju ingen expert själv men har ju förstått så mkt att säkring har något med laddning och fördelning mellan bilbatteri o bodelsbatteri att göra.
Tacksam för idéer om vad detta kan bero på.
Min bil är en Pilote Pacific 661, årsmodell -99. Bildelen en Mercedes Sprinter 312D.
M v h Bosse
Senast ändrad: