• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

säkring parkeringsljus

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Behöver hjälp med att hitta säkringen för parkeringsljuset på fiat burstner solano 2009.Enligt boken ska den finnas innanför högerdörren i stolpen.Men bakom kåpan finns 2 kabelsamlingar men inga säkringar.I den förra bilen ,en weinsberg 2008 fanns den i stolpen. mvh Golddigger:confused:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: säkring parkeringsljus

Kanske en dum fråga, men du har väl tittat bakom luckan vid b-stolpen inte a-stolpen? Där finns säkringar på min -09.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

A eller B ? Enligt boken är det stolpen vid säkerhetsbältesrullen.Det finns en ritat bild i boken som visar högerstolen och stolpen.

F

F.d. 3297

Guest

När du ändå väl har hittat säkringarna, ta lite
smörjfett på fingrarna och fetta in kontakytorna
på säkringarna.
Detta för att motverka oxider som ger sämre
ledningsförmåga och spänningssänkning till
förbrukaren.
gör likadant när du hanterar kabelkontakte
så kommer du att slippa sådana problem i
framtiden. :D

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

A eller B ? Enligt boken är det stolpen vid säkerhetsbältesrullen.Det finns en ritat bild i boken som visar högerstolen och stolpen.

Vid bältet är b-stolpen. Bakom den luckan finns väl säkringar på din bil? Verkar konstigt om det inte finns där eftersom den delen tillhör chassiedelen som inte berörs av påbyggnaden.

Toppen