• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkerhetslås dörrar

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Finns säkert någon tråd om detta men hittar ingen bra. Vill montera inre säkerhetslås på Fiat dukato framdörrar samt yttre säkerhetslås på bodelsdörren gärna typ en stor bygel som du kan använda som handtag vid ombordstigning om ej låst. Var i Sydsveriges kan man få detta monterat eller kanske i norra Tyskland. Vi drar från travemynde till Koblents i slutet av augusti. Såg något om någon firma men han var tydligen sjuk?
 
F

F.d. 22595

Guest
Sv: Säkerhetslås dörrar

En fråga, vad ska de s.k säkerhetslåsen egentligen göra? En ruta krossar man lika lätt och Milenco larm eller dylikt kostar bara en tiondel och väcker garanterat alla i bilen vid ett försök att öppna dörrar eller rutor.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Säkerhetslås dörrar

Jag har precis fått HeoSafe lås på posten, för både in och utsidan som ska monteras i veckan där samtliga öppnas med nyckel. Blir en ruta krossad, då hör man det om man skulle sova i bilen, däremot kommer man inte ut med grejerna så lätt om vi nu inte är i bilen. Jag är övertygad om att tjuven väljer "lättare" objekt. Här finns många delade åsikter och jag tror att alla har rätt när det gäller den mentala säkerhets-känslan... Här kommer länken till vårt beslut!

Det ni är ute efter kan vara Fiammas lösning, se länken här.
 
Senast ändrad:

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetslås dörrar

Marianne o Ranko. Beställde ni direkt från HeoSafe och i så fall hur lång tid tog leveransen? Tänkte köpa ett HeoSafe 1958 och hittar det inte i Sverige. Har lite brådis.
Ha det
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Säkerhetslås dörrar

Marianne o Ranko. Beställde ni direkt från HeoSafe och i så fall hur lång tid tog leveransen? Tänkte köpa ett HeoSafe 1958 och hittar det inte i Sverige. Har lite brådis.
Ha det
Vi beställde från Fritz Berger den 16/5 och fick låsen 29/5 (13 dagar senare). Försökte beställa från HeoSafe direkt, men fick inte ens ett svar via mejl. I en annan tråd här på HBK fick vi reda på att man kunde beställa direkt från "fabriken", men ack nej, det gav alltså inget. Man kan beställa även från Campinggrossisten - Nordens största campingbutik pÃ¥ nätet mot postförskott, något dyrare än Tyskland, men troligen snabbare på hemmaplan. Mejla och fråga: konto@campinggrossisten.se
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetslås dörrar

Ossi36. Såg detta lås och tänkte det är ett lås för mig. Vill ha ett lås som man även kan låsa från insidan så detta var perfekt. Ut till husbilen och tittade om det gick att montera. Men nej har ett kylskåp på den sidan låset måste monteras. Ett fint lås men synd att det inte gick. Campingplus24 levererar inte till Sverige tyvärr. Skall höra med Fritz om låset. Leveranstiden är okej om jag beställer på måndag. Om det inte blir strejk, felleverans eller något annat
Tack för tipsen
Ha det
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Säkerhetslås dörrar

Det stämmer med campingplus24 där vi försökte beställa från början. Mejlade ägaren som svarade att han saknar ett avtal med DHL i Tyskland och därför inga leveranser till Sverige.

När man väl hittar allt och registrerar sig samt går till kassan, då går det inte att välja leveranslad "Sweden" vilket blev lite för mycket arbete för ingenting.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Säkerhetslås dörrar

Märkligt.. jag beställde från campingplus24 senast 13/5-14 och betalade via paypal. Registrerade kontot med min hemadress och allt funkade perfekt då.

Jag håller med Daniel! Det kan vara så att DHL i Tyskland ville ha mer betalt så att det blev inget nytt avtal för 2015... Synd för oss behövande för priserna var dom absolut & överlägset bästa bland alla andra leverantörer!
 
Toppen