• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Säkerhetsbox/dokumentskåp

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2025
Hej, jag har letat i min bil Fiat Bürstner T640-07 efter en lämlig plats att montera ev. box på. Den enda plats jag har hittat är under passagerarstolen. Då krävs att verktygen och domkraften tas bort o placeras i bagaget. Finns det någon som monterat boxen på denna plats? Behövs det göras några modifieringar för att boxen skall skruvas fast på ett säkert sätt?

Hälsningar

Lars:mcride:

Sv: Säkerhetsbox/dokumentskåp

Hej. Kolla bara så att du kan borra genomgående bullt i golvet,så är det ju bra ställe. Svetsa gärna fast muttrarna på undersidan. Mvh. Olle.

Sv: Säkerhetsbox/dokumentskåp

Ett annat sätt att sätta fast en box är med genomgående bult och nylockmutter inne i skåpet. Försöker man lossa skåpet genom att skruva loss bultarna så går det bara ett varv, sedan följer muttern med bulten.

Tillbaka
Toppen