• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Router?

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026
Är i fas med att skaffa en Router till bilen/hemmet, men som med allt annat det finns en uppsjö av dessa.
Någon som vet en bra router för 4G 12V eller USB laddning?
Plus är med några USB kontkter för skrivare ETC.

Gotand

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Router?

Jag har tecknat ett abonemang vid Tele2, där jag får en Huawei 4G router B593 tror jag den heter. Man kan ansluta 32 datorer. Hastighet upp till 25mbit/sek 40gb per månad. Pris 249/mån . Har endast testat den 1 dag , men hade nerladdningshastighet på 30mbit/sek Upp=13. (varierar naturligtvis med avstånd från mast, och trafikintensitet) Jag har ersatt ett fast ADSL med detta. Min tanke är att ta med routern i husbilen, vid behov. Routern drivs med 220V via "batterieleminator" ut 12V. Så det bör väl finnas anslutningsmöjlighet till cigg uttag. Om man inte vill använda 220 omformaren.
Routern har även möjlighet till telefonanslutning (+49kr). Jag är hitills helnöjd. Har fått ett billigare, snabbare och mångsidigare bredband. (PS Jag jobbar inte som försäljare, vid Tele2. :) )
Göte A

Senast ändrad:

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Jag har länge varit på jakt efter en router för ha i husbilen. Jag har tittat på Dovado tiny mest för storlekens skull, men tyckt att den har varit alldeles för dyr. Jag har Dovados 4GR router hemma som fungerar förträffligt, men jag har tyckt att den är lite klumpig att släpa med mig.

I veckan hittade jag i mitt tycke en som verkade perfekt så jag beställde den och hittills är jag inte besviken. Den matas med en USB kontakt på 5V och 1A.
Modellen heter TP-Link Portable TL-MR3020.

Finns här: TL-MR3020 - Welcome to TP-LINK

Billigaste pris är 258:- + frakt. TP-Link TL-MR3020 - Router - Hitta lägsta pris, omdömen och information

F

F.d. 25023

Guest

Vi hade router en gång i tiden...

Men sen lärde jag att man kan dela nätet lika bra via PC, smart telefon eller iPad. Dessutom kan man ha nätet med sig på flera enheter när man är ute på promenad t.ex.
Anita har en spansk Yoigo-sim på sin iPhone och jag surfar med. Vad jag nu än har till hands.

Och så fick routern stanna hemma mest som smart-TV wifi-källa. Bilen blev ju lite lättare på köpet:)

hälsning
jyrki

Toppen