• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

router??

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Detta paket kostar ca 10000kr.
Det är en Teltonica med 5g samt yttre antenn. Dom skickar dock med en massa lösa antenner mm som bara åker i soptunnan.
Köp deras yttre antenn och en teltonika router separat så sparar du en massa tusenlappar.
Jag har routern som backup för fiber på vintern, då passar extra antennerna bra

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag tog bort min router visat i inlägg #45.

Ersättare blev en avlagd 5G Samsung telefon. (som hot spot)
SIM-kortet från den gamla routern flyttade jag över till telefonen, bara datatrafik.
Ett test på bredbandskollen gav ca 60 MB ned och 10-15 MB upp. (5G)

F

F.d. 65825

Guest
Jag tog bort min router visat i inlägg #45.

Ersättare blev en avlagd 5G Samsung telefon. (som hot spot)
SIM-kortet från den gamla routern flyttade jag över till telefonen, bara datatrafik.
Ett test på bredbandskollen gav ca 60 MB ned och 10-15 MB upp. (5G)
Tänk på att du tömmer batteriet snabbare och surfar med byxorna nere med en telefon som hotspot, men det här vet du säkert redan.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Funderar på teltonika rut mx50, har någon erfarenhet av denna, tror det är samma som wifi.se säljer
Jag har denna ,fungerar bra men är dyr och avancerad ,finns väldigt många inställningar man kan göra, men det går naturligtvis att bra utan att ändra något i den, skulle jag köpa ny idag hade jag troligen valt någon annan, den nedan tex. om du inte behöver yttre antenn.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har denna ,fungerar bra men är dyr och avancerad ,finns väldigt många inställningar man kan göra, men det går naturligtvis att bra utan att ändra något i den, skulle jag köpa ny idag hade jag troligen valt någon annan, den nedan tex. om du inte behöver yttre antenn.
Verkar bra. Kolla bara att den har band 28. Det bandet används på ställen med dålig täckning. Utan 28 är man rökt i glesbygden

BMSS

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
38588
Medlemskap
2025
Har tp-link mr600 idag och yttre antenn, vill använda yttre antennen fortsättningsvis också, tror mx50 har band 28

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har tp-link mr600 idag och yttre antenn, vill använda yttre antennen fortsättningsvis också, tror mx50 har band 28
Bytte min gamla utmärkta MR600 mot TP-link Archer NX500, som också har band 28. Kör sedan tidigare med Wifi.se yttre 5G antenn. Fick faktor 10 i bandbredd med NX500. Där jag tidigare hade 20 - 30 Mbit/s kan ju nu får 200 - 300 Mbit/s. Ibland högre hastighet. Den tidigare stabila uppkopplingen upplever jag nu ännu stabilare!

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Funderar på teltonika rut mx50, har någon erfarenhet av denna, tror det är samma som wifi.se säljer
Förbannat bra router men den är nästa för avancerad. Har många funktioner som tex GPS och geostängsel. Detta är ju en router gjord för industriellt bruk och den känns väldigt gedigen. Snart haft den i ett år, det är WIFI.ses router och det är mycket riktigt samma som Teletonika RUT 50. Inte ångrat mig en sekund att jag köpte den, jag har även yttre antenn.

Toppen