Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
JavisstHar du hittat spärren på sidan som frigör vridfunktionen.
Har provat allt,sitter stenhårtPå vår husbil är dom tröga om man sitter på dom. Man ska vrida dom obelastade
Går inte det kan jag tyvärr inte hjälpa dig men det finna många kloka här.
Lycka till
Kände faktiskt med handen under sätet och tyckte jag kände någon stor mutterSe om du kan komma åt centrummuttern under sätet och lossa den lite. Kan vara att tidigare ägare dragit åt den för att stolen glappat.
Vi har också problem med att rotera förarstolen, det finns en styrklack som lossat/gått sönder, har försökt få tag på via ÅF och fiat verkstad, ingen kan tyvärr fixa reservdel, vet ngn var man kan införskaffa en ny "styrklack"Stolarna i min nyköpta bil sitter verkligen helt fast
Går inte alls rotera åt något håll. Hur jag än försöker
Någon som har en lösning mer än att plocka isär dom
Fråga runt bland vänner om någon har en 3d sskrivare, enkelt att göra en ny - bara rita av den som är helVi har också problem med att rotera förarstolen, det finns en styrklack som lossat/gått sönder, har försökt få tag på via ÅF och fiat verkstad, ingen kan tyvärr fixa reservdel, vet ngn var man kan införskaffa en ny "styrklack"
Problemet kan vara att det ska var olika underreden V o H, assymetriska, jag fick skjuta fram förarstolen, då gick det lättare, mb har lite smalare hytt än fiat!Lossade på muttern och då gic den att få runt. Nästa problem var att den gick inte att vrida fullt ut för den tog i armstöden på dörren. Får väl sitta med delvis öppen dörr
släng ut skiten ! köp ikea stolar vridbara !Har provat allt,sitter stenhårt
Nej inte original, om jag minns rätt från det inlägg jag såg.Men inte finns det väl kullager i dessa????
skall man behöva göra detta på en nyköpt bil med garanti ? jag hade kontaktat ÅF !Plocka isär, tvätta bort gammal smörja och smörj om med nytt fett.
Men inte finns det väl kullager i dessa????
Roysan