• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

J

Jarmo

Guest
Hej igen!
Nu är det klart! Rostskyddsbehandling + montering av nya innerskärmar fram, kostnad 8111 kr. Innerskärmarna köpte jag från Lokari, kostnad inkl frakt 1500 kr. Summa 9611 kr.
Innerskärmarna hade jag med mej till företaget som gjorde rostskyddsbehandlingen.

Och hur blev det!
Jag är så nöjd och imponerad på kvalitén i arbetet, så väl gjord i alla avseende. Till och med det galvade ram förlängning har tjock lager av rostskyddsmedel + alla hålrum, dörrarna, motorhuv, bladfjädring, kardanaxel, 2 års garanti på utfört arbete, ja allt . Så jag vågar ge en mycket stark rekommendation.
Vi är kanon nöjda och återkommer igen när det är dags får återbesök.

Vår husbil Ford Transit, chassi 06. med 3m i höjden (alkov) längd 6,98 och 3500kg Det är våran första husbil och i mycket fint skick. Köpte det förra hösten och aldrig vinter körd. Vi ska använda det nu tills snön kommer.

Bara rostskyddet kostar 7100kr till Ford. Och det tar tre dagar.

http://www.kisa-bilskadecenter.com/

http://www.lokari.se/mainframe.php?page=innerskarmar&cat=2

Med vänlig hälsning: Jarmo
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Man får gratulera det är alltid kul att känna sig nöjd!!
Ja vi kör ju förbi Vimmseby ganska offta då vi även har ett Torp i Rumskulla trakten Ibland står vi även där med Argosen....
Mikkeman.
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Låter inte som en bra lösning att uderredsbehandla kardanstången.
Bosse.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Sen ska man inte spruta på slutväxel(bakaxeln) och växellåda,risken är att oljan bli för varm i dom.
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Den blir obalanserad och börjar vibrera.
/Åke

Rostskydds medlet dom sprutar på är tunt som pi.... Det stänker av när man kör och kvar blir ett tunt lager.Det tar flera veckor för ebjan att torka så några vibbar tror jag inte det blir.
 
J

Jarmo

Guest
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Hej!
Jag såg fel, igår var jag under bilen och kardanaxel var inte rostskyddat inte bladfjädringen heller. Det såg ut så när skyddet var nu gjord och övrigt ny tvättad.
Fel av mej. Sorry. Men det var bra att veta att det kan skapa obalans i axeln.
MVH: Jarmo
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Rostskyddsbehandling. Jag är imponerad!

Du vippen. Söder om Malmö säger vi evjan.:msn_tongue:
Men det är väl bara du och jag som förstår detta fina språk
 
Toppen