• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rostskyddsbehandling Finland Billigare ?

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Är det någon som har koll på priser på rostskyddsbehandling i Finland om det är billigare (helst norra delen av Finland)
Vet att det är billigare med oljor och reservdelar

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Sv: Rostskyddsbehandling Finland Billigare ?

Hej
det finns ju många olika rostskyddsbehandlingar. i sommar blev jag tvungen att ta fram en gammal Opel Omega (1997) farmar som stått 4 år på ståförsäkring, besiktade och bytte kamrem då sa de på verkstaden den är ju inte rostig:) Beställde då en" olje" behandling det är inte vanlig olja utan nåt som Wurth säljer som han sprutar under samt i dörrar rambalkar mm kostnad 120€
Ha de Paffw
Detta är i Kronoby mittimot Umeå ca 120 km fågelvägen

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Hej
det finns ju många olika rostskyddsbehandlingar. i sommar blev jag tvungen att ta fram en gammal Opel Omega (1997) farmar som stått 4 år på ståförsäkring, besiktade och bytte kamrem då sa de på verkstaden den är ju inte rostig:) Beställde då en" olje" behandling det är inte vanlig olja utan nåt som Wurth säljer som han sprutar under samt i dörrar rambalkar mm kostnad 120€
Ha de Paffw
Detta är i Kronoby mittimot Umeå ca 120 km fågelvägen
Vill göra en komplett behandling på våran hb den är vaxbehandlad i balkarna från fabriken
Men inte mer
Har du tel nr till den firman

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej Killen heter Mårten han sysslar med detta under sommarmånaderna annars så kör han långdradare utrikes (nu var han i Lund) så det är inte säkert han kan svara alltid. Men hans älsta pojke sköter också detta men han jobbar skift på karosserifirma Ekeri.
Jag ringde och frågade honom om det är ok att sätta hans nummer här på husbilsklubben och det fick jag, mobil nummer är +358400669899
Ha de Paffw
Ps! kolla med honom att bilen ryms in jag hade en Ford Econoline 150 med breda däck för 6 år sen och det var just och just att jag kunde köra ut på rampen, dessutom är inte dörren så speciellt bred heller, 232 cm tror jag Forden var bred vid bakspeglarn, höjden har jag inte tänkt på DS!

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Glömde skriva att med RG line så kostar det 160 € för två personer + husbil under 9 m Umeå _Vasa vi är ca 120 km norrom Vasa, runt bottenviken till Umeå är det ca 800 km så det blir en lite nätt tripp på ca 1000 km
Ha de Paffw

Toppen