Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Grossistled osv...
Kan nån förklara på ren svenska vad det innebär för oss konsumeter?
Funderar på Telenor Frihet men är det lönt att vänta på var Halebop hamnar??
Artikeln säger mig ingenting...
Grossistled osv...
Kan nån förklara på ren svenska vad det innebär för oss konsumeter?
Funderar på Telenor Frihet men är det lönt att vänta på var Halebop hamnar??
Artikeln säger mig ingenting...
OBS att det är grossistpriser.
För oss kunder blir det ingen prisskillnad utanför Sverige inom EU,
alltså precis som hemma idag![]()
EU blir helt roamingfritt,
de som det tjötas om är avgiften mellan operatörerna![]()
Någonstans har det nog blivit fel. Det är inte 7,7 cent per GB utan 7,7 Euro per GB. European Commission - PRESS RELEASES - Press release - End of roaming charges: EU negotiators agreed on wholesale prices, the final piece to make it happen
/CG
European Commission - PRESS RELEASES - Press release - End of roaming charges for travellers in the EU in 2017
Undra vilket som stämmer, här har vi ju nu två officiella pressreleaser från EU, i den enda pratar man om 7,7Euro, och i den andra 7,7 "Eurocent" eller tolkar jag det fel?
//Peter
Tror det är två olika förutsättningar och där av två olika priser.
Framgår ganska tydligt här. Så båda uppgifterna är nog rätt!
HAr du läst hela texten, och kanske speciellt överskriften?
End of roaming charges for travellers in the EU in 2017
EU har bestämt fri roaming 2017,
detta medför olika höga avgifter för operatörer då allt är billigare i norra EU och tvärtom i södra.
Alltså vi från norr med vår "billiga" data här kommer att kosta vår operatör mer än vad de får in av oss när vi åker söderut, därav har dessa priser dem emellan kommit upp.
så tolkar jag det.