• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Roaming EU alla svenska operatörer

köpte Telenor kontantkort för färd ner i Europa i två månader. stora problem med täckning och hastighet gick inte alltid att streama tv. Räddad av mobilens tele två. ibland uppkopplad mot samma bolag men stor skillnad på hastighet.
AI anser detta, vilket troligen stämmer när jag jämför med Telia

Vad det sannolikt handlar om​

• Roamingprioritet i nätet: Telia kan ha ett mer fördelaktigt avtal med den franska operatören, vilket ger bättre prioritet och hastighet.
  • SIM-profil och nätåtkomst: Telia kan ha tillgång till fler frekvenser eller tekniker (t.ex. full 5G-stöd), medan Telenor kanske är begränsad till 4G eller vissa band.
  • QoS (Quality of Service): Lokala operatörer kan tillämpa olika QoS-nivåer beroende på vilken svensk operatör SIM-kortet tillhör.
  • Internationell trafikstyrning: Telenor kan routa trafiken via andra knutpunkter än Telia, vilket påverkar hastighet och laten

Tillbaka
Toppen