• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ring gratis med Skype

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Vi har börjat att använda ett program som heter Skype och kan laddas in på en Mac eller i en vanlig PC. Har man kontakt med ett nät kan man ringa till varandra genom datorerna och det kostar ingenting. Om man däremot ringer till mobil eller vanlig telefon så får man betala för samtalet.

Om man inte har webbkamera i datorn kan man köpa till en. Vi köpte en för 199,- kronor på El-Giganten och kan nu både se och prata med vänner och släktingar och inte minst barnbarnen trots att vi bor 20 mil från varandra.

Är man utomlands kan man ha kontakt med Sverige och det kostar inte ett öre bara man har tillgång till någon form av uppkoppling.

Gå in på Googles, sök Skype och ladda ner programvaran.

Lycka till!
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Ring gratis med Skype

Välkommen i gänget av Skype användare.

Vi är nere i Spanien på La Manga camping. Vi ringer till Skypekompisar gratis, till fasta telefoner i Sverige för 17 öre min+ moms och till mobiler för 2.30.
:santa-5-icon:
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Ring gratis med Skype

Ja det är mycket användbart och ger lägre kostnader för att hålla kontakt från utlandet.

Om du går in på KONTROLLPANELEN och REDIGERA PROFIL så kan du lägga till Skapenamnet. Då får du ett sånt där fint S som du ser under våra namn.


Sven-Åke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ring gratis med Skype

Direkte lenke Skypes officiella webbplats ? ladda ner Skype gratis nu för kostnadsfria samtal och Internetsamtal - en kan her på husbilsklubben.se legge inn i profilen sitt skype anvendarnamn. Dette gjør det enkelt å etablere forbindelse til venner en vil prate med.

Har selv brukt skype siden det startet for ca. 5 år siden. I dag er det normalt over 10 mill personer pålogget hele tiden over hele verden.

Det viktigste for bruk av skype er mikrofon og høytaler eller hodetelefon, jeg foretrekker å bruke hodetelefon med mikrofon på. Det er ikke ofte jeg bruker webkamera sammen med skype, selv om det fungerer meget effektivt.

Det er to tilleggstjenester som en kan kjøpe, muligheten for å ringe ut til vanlige telefoner - til lokaltakst! En kan og kjøpe telefonnummer slik at andre kan ringe til en på skype. Det siste er anvendelig når en f.eks. er på lengre reise utenlands og har med PC, det kan da ringes til et svensk telefonnummer og er pcen på så ringer det i skype - svares det ikke så kobles telefonsvareren hos skype inn og tar imot beskjed.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ring gratis med Skype

Det går även att använda Skype gratis via mobiltelefon om man är uppkopplad via wlan. Om man inte har tillgång till wlan går det även via mobilens internetuppkoppling men då kan datatrafiken kosta en slant om man inte har abonnemang där datatrafiken är gratis. Länk: Skype för din mobil
 
Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Ring gratis med Skype

Man har sedan några månader tillbaka en ny taxeform där man till fast pris kan ringa alla fasta telefoner i Sverige, Europa eller världen. Då ingår dessutom ett fritt sk Skype-in-nummer som knugrone pratar om ovan.

Det innebär att vi för €3,95 per månad ringer helt fritt (ingen uppkopplingsavgift heller) till alla fasta telefoner i hela Europa, samt att alla i Sverige, där vi har vårt skypeinnummer, kan ringa för lokaltaxa till oss från sin vanliga telefon eller mobil. Telefonsvarare ingår.

Fungerar både när vi är hemma i Frankrike och när vi är på besök i Sverige sommartid eller är på resa..
/Bertil
 
Senast ändrad:

ThomasG

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
1730
Medlemskap
2024
Sv: Ring gratis med Skype

Den näst finaste julklappen jag fick var en webbkamera samt distansinstalationshjälp av Skype från sonen.
En ny värld öppnade sig, att kunna se barnbarnet på datorn som bor 65-70 mil från mig.
Underbart!
Sven-Åke, tack för tippset om det fina S,t får se om jag lyckades få dit något.

(Den finaste julklappen, blev en JULI-KLAPP med leverans i mitten av juli, alltså ytterligare ett barnbarn att titta på i webbkamran.)

ThomasG
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ring gratis med Skype

Jaha, då blev man 399:- fattigare för att man läste denna tråd.
Gick och köpte mig ett Headset, (ok det var inte det billigaste)
och så var man fast. Ringde min son som nu får mig att rusa till affären imorgon och köpa en webbkamera.
Det här skulle man gjort långt tidigare. Nu ska man bara se till att utöka sin adressbok med Skype användare.

Tack allihop för det goda rådet. (Ser ni mitt fina "S")

Naturligtvis blev det janneekan även på Skype
 
Toppen