• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservhjul Fiat Dethleffs -02

F

F.d. 25442

Guest
Har köpt en Fiat Dethleffs -02 som reservhjulet alltid suttit på cykelhållaren, nu vill jag flytta det till sin plats under bilen. Har hittat hålet i bodelen där man ska veva ner ett vajerspel, men det finns inget verktyg som passar. Har prövat med veven till stödhjulen men det går ej. Stången till reservhjulet verkar vara rund. Vet någon om det är en speciell vev som jag inte fått med? Hälsn. Hojson

F

F.d. 52908

Guest
Sv: Reservhjul Fiat Dethleffs -02

Hade en sådan bil och jag tror att man använde spärrnyckeln som är till domkraften. Hylsa och och spärrnyckeln och vänder den om man ska veva upp eller ner hissen. Lite bökigt var det ju men man slipper ju ha de i bagaget.
Sören

F

F.d. 25442

Guest
Sv: Reservhjul Fiat Dethleffs -02

Tack så mycket för tipset!! Jag hade hittat spärrnyckeln o en hylsa men den stämde inte, men sen i botten på domkraftssäcken låg en till hylsa på 1 dm som funkade om man tejpade ihop dem med silvertejp!!! Silvertejp är bra till allt!!!!:):):)

Toppen