• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservdelar

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Finns det någon som importerat och sedan handlat reservdelar utan eller med problem, jag behöver plastbiten som sitter över dragöglan fram på en Dethleffs I6871, har kontaktat Codat men vet inte om dom har den servicen på importbilar.

Mvh
Pelle

F

F.d. 55624

Guest
Sv: Reservdelar

Hej Pelle!
Det är väl bara att beställa, du behöver inte tala om var du köpt bilen, enbart årsmodell och typ. Vill de inte leverera gå till närmaste märkesverkstad (lastbilar) och beställ där.
/Conny

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Antar att du har en helintegrerad (I) och då är det väl en specifik Dethleffs detalj.
Gör ingen stor grej av detta kontakta närmaste Dethleffs handlare och beställ en ny.
Om (jag skriver om) det skulle bli strul då kan du gärna skriva det här på forumet!

F

F.d. 29989

Guest

Kontakta Tornspiran/Gbg / Michael. Han tar delar direkt från Tyskland.
Våldsam prisskillnad på delar. Reservdel till min Dethleffs kostade 10.500:- resp 8.000:- via D-handlare här. Från Michael 4.500:-. Mvh Philip

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

PÅ min Dethleffs I6611 har denna platsbit också lossnat. Dock skedde det på parkeringen och biten låg kvar på marken. Biten var lite böjd så att klackarna som skall hålla den i fronten inte greppade. Kan det ha varit solens värme som har deformerat den? Nåja, jag skruvade tillbaka den med en grov bult som passade i gängen för dragöglan, så nu sitter den ordentligt.

Jag har aldrig haft problem med att att få reservdelar till min bil, och de (Tumbo) har aldrig frågat om vart jag köpt bilen. Dock upplevs delarna väldigt dyra, vilket dock inte är något ovanligt i denna branch.

Johan K.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Antar att du har en helintegrerad (I) och då är det väl en specifik Dethleffs detalj.
Gör ingen stor grej av detta kontakta närmaste Dethleffs handlare och beställ en ny.
Om (jag skriver om) det skulle bli strul då kan du gärna skriva det här på forumet!

Gör ingen stor grej av detta,, vill bara ha hjälp att lösa mina problem med husbilen och
jag tar mycket gärna hjälp av medlemmar i HBK som har mycket kunskap och kan hjälpa mig, och som du ser har jag fått mycket bra information hur jag ska gå till väga för att få tag i en del som saknas på husbilen.

Så vitt jag vet har jag ingen som helst hjälp av ditt inlägg så du hade inte behövt kommenterat det heller, betackar mig gärna för dylika inlägg som du gjort :rolleyes::rolleyes:

Mvh
Pelle

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Gör ingen stor grej av detta,, vill bara ha hjälp att lösa mina problem med husbilen och
jag tar mycket gärna hjälp av medlemmar i HBK som har mycket kunskap och kan hjälpa mig, och som du ser har jag fått mycket bra information hur jag ska gå till väga för att få tag i en del som saknas på husbilen.

Så vitt jag vet har jag ingen som helst hjälp av ditt inlägg så du hade inte behövt kommenterat det heller, betackar mig gärna för dylika inlägg som du gjort :rolleyes::rolleyes:

Mvh
Pelle

Oj då så man kan ta det?
Jag ville bara klargöra att det inte var en vanlig Fiat-del som den hjälpsame i inlägget ovan mitt eventuellt trodde. Tyvärr får du nog räkna med "värre" inlägg än mitt om du skriver på ett forum. Jag ber om ursäkt och önskar lycka till!

Toppen