• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservdelar/Tillbehör

F

F.d. 11783

Guest
Hej på er!!

Jag köpte en Sun Living husbil i December förra året.
Eftersom jag aldrig ens provsuttit en husbil tidigare, så hade jag ingen aning om vad man skulle tänka på vid ett köp???
Nu när vi varit ute några gånger och provat lite så börjar det klarna vad som saknas och som behöver kompletteras.
Min fråga är om någon kan berätta för mig var jag köper tillbehör billigast till min Fiat Ducato -09. Den ska väl föreställa någon form av ADRIA om jag inte förstått detta helt fel?? Lite utav det jag söker är: överdragsklädsel-Back kamera/GPS-Innerskärmar-Inverter/220V.....osv.
Jag funderar på om tyskland skulle kunna vara ett billigare alternativ??

Man tycker att en ny bil idag borde ha en viss comfortstandard.
Men eftersom jag var mer inriktad på alla frågor som berörde själva bodelen så försvann frågorna om själva bilen.Det var en riktig snikvariant som jag köpt insåg jag snabbt när jag lämnade husbilsfirman påväg hem.Saker som elmanövrerade speglar-Farthållare-sätesvärme-yttertemp....Osv!!

Men men... man får vad man betalar för antar jag???


//Jonas
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Reservdelar/Tillbehör

Hej Jonas
och välkommen in i husbilsentusiasternas glada gäng.
Du kan snabbt och enkelt få svar på alla dina frågor genom att använda sökfunktionen i den övre blå raden. Det finns en mängd trådar i vårt forum kring alla de frågor du ställer.
Föreslår att du börjar där.
V-backen :wink:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Reservdelar/Tillbehör

Hej !
Sök på Campingvaruhuset på nätet där finns en hel del.
Även Kama Fritid kan du kolla på nätet.
MVH Gunilla
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Reservdelar/Tillbehör

Hej Jonas.
Välkommen i klubben. Var inte ledsen att du köpt en "snikvariant" som du skriver. Att sakna elhissar yttertemp e.t.c. är inga stora problem. Du har ju kommit billigt undan och kan lägga dom "överblivna pengarna" på andra saker som är roligare.

Eftersom du bor i Karlstad så vet du väl att V-8 schoppen Montörsgatan 8, tel 045 850185, har övertagit servicen på Fiat lastvagnar. Sen har du rätt i att Sun Living är en Adriaprodukt. Nordic husbilar i Kristinehamn är återförsäljare av Adria inklusive Sun Living.

Hör gärna av dej på tfn så får vi språkas och snacka HB.
 
F

F.d. 11783

Guest
Sv: Reservdelar/Tillbehör

Hej!!

Var det hos dig jag var och grävde för en grillstuga???

//Jonas
 
Toppen