• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservdelar till husbil

F

F.d. 50921

Guest
Hej alla glada.

Vi har precis köpt vår första husbil (Adria 572 dk 2004), då jag polerade densamma lyckades jag givetvis ha sönder ett av locken till ventilationekanalerna på taket.

Locket är sprött som tusan så jag gissar att solen och åren tagit ut sin rätt så nu behöver jag beställa två nya lock men vet inte var man skall leta för att finna artikelnummer vilket torde underlätta vid beställning och garantera att man får rätt del vilket är svårt att veta om man bara tittar på en bild i en katalog.

Finns det bra sidor på internet på vilka man kan söka reservdelar till just sin modell ?

Tack på förhand.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: Reservdelar till husbil

Vänd dig till närmaste Adria-återförsäljare, så beställer hen rätt reserdel åt di med utgångspunkt från registrerings- eller chassinummer.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Utan att ha sett locket gissar jag att det är en Elektrolux ventil. Om så är fallet är det en standardpryl som du kan köpa hos handlare, båtfirmor (ofta bättre rostfria) eller direkt på nätet. Ta mått på ventilen
Elektrolux venti.JPG

F

F.d. 50921

Guest

Hej,

Tyvärr är det inte en electroluxventil.
Den ser ut enligt nedan.

Bilagor

• IMG_1048.JPG
    IMG_1048.JPG
    72 KB · Visningar: 3

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Du borde kunna hitta något namn på tillverkaren eller ett artikelnummer någonstans på ventilen eller locket.
Sen är det bara att låta Google jobba.

Toppen