• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservdelar duschblandare?

F

F.d. 20078

Guest
Goddag.
Jag köpte min första husbil i måndags, en Ford transit från -83. Sjukt nöjd med den, dock har jag bara kört hem den än så har inte använt den så som den ska användas än :)
Men jag är helt färsk på det här med husbilar/husvagnar så är det dumma frågor skyller ja på ren okunskap ;)

Jag har kollat igenom en del i bilen och det enda som verkar behöva fixas vad jag vet nu, är duschblandaren.. Det är en beige monomix (http://www.campingvaruhuset.se/pub_images/large/VA0127_1299.jpg) där den blå å röda slangnippeln saknas och även den som ska skuvas på blandaren där vid slanganslutningarna, antar det är nån fastsättning av slangarna som ska skruvas på där men ser inget på bilden ovan å det sitter inget på min blandare. Slangnipplarna måste ju sättas fast på nåt sätt.
Jag lyckas heller inte få fast själva anslutningen för duschslangen på blandaren, det ser ut som den "bara" ska tryckas på men vet inte hur mkt jag ska våga ta i.
Det är även en microbrytare i blandaren å två kablar som kommer ut ur den.. Vattensystemet i min husbil tror jag är trycksak hela tiden så pumpen startar när jag tappar ur vatten. Kan jag då strunta i de sladdarna? Kommer då blandaren hålla tätt så inte det läcker ut vatten hela tiden??
 
Toppen