• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reservdelar Dethleffs

Goldwing

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5895
Medlemskap
2026
Hej!
Är snart på väg ner genom Tyskland.
Någon som har ett tips på handlare som säljer Dethleffs-reservdelar (nya) helst i Norra Tyskland ?
Tacksam för alla tips !

Pelle & Anja

Sv: Reservdelar Dethleffs

Det finns en Dethleffs handlare i en ort som heter Kayhude,
Ligger norr om Hamburg på väg mot Lübeck.
Har inte kartan med mig (ligger i bilen)
men återkommer med närmare beskrivning
Dom har i regel mycket på lager säljer aven Moeva sortiment
/ Bengt

Beror ju på vad du är ute efter?
I Winzen ( Luhe) Porchestrasse finns Albrecht, som säljer Dethleffs.
Mycket tillmötesgående,

Fru Myra

O jag säger igen (iofs i södra tyskland) Besök dem i Isny, de fixade till det mest plus att de bjöd på det Även två nya bodelsbatterier fick man gratis. Sedan är Isny en mycket trevlig stad med en bra ställplats mitt i centrum precis utanför gamla ringmuren. Rabatt även där för Dethleffare så klart :)

Bilagor

• Isny.jpg
    Isny.jpg
    313,9 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Kaj P.
Isny?
Vad heter företaget + adress?
Mvh Philip.

Lämnade bilen på Dethleffs verkstad i Isny kl 13:30 för att byta främre takluckan. Gick bort till en restaurang i kvarteret intill för att äta en bit. Vi han inte få in maten förrän det kom ett SMS 13:51; bilen klar för avhämtning.

Bilagor

• väntan.JPG
    väntan.JPG
    76,6 KB · Visningar: 10

Ja, det var inte dålig service, inte!
Tror att vi får stanna till där också. Tanken var väl annars att vi skulle hålla oss i norra Tyskland, men så tänkte vi förra sommaren också, och då slutade det i Kroatien !!:cool:

Ja, vi var ute för exakt samma väderfenomen! Men det var bertydligt bättre i Kroatien !
Så, vi får väl se i år, är det regn i norra så bär det nog söderöver igen!!

Säga vad man vill men det finns inget folk som har liknande ordning som tyskar, därav är dom bäst på fordon. BMW o Audi ägare själv i MC o Bil.

Tillbaka
Toppen