Ingemar Eriksson
FD HBK Medlem
Någon som har tips om reseförsäkringar vid övervintringar i Spanien/Portugal för 70+are?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Att jag åkte på en parkeringsavgift på en tusenlapp när jag lämnade sjukhuset var en bagatell i sammanhanget.
Jappe
Folksams försäkring är inte så bra som det låter. Du kan tex. endast åka hem till Sverige en gång samt vara hemma max 7 dygn!. Därefter gäller 45 dagars utomlandsvistelse. Allt enligt mitt samtal med Folksam för ett år sedan. Jag har nu hemförsäkring tecknada via Skattebetalarna. Jag har "90 dagar" och får åka fram o tillbaka med förnyade 90 dagar hur många ggr. jag vill.
Hälsn. Arneo
Då hade det varit bra med sms-parkering där man kan förlänga parkeringstiden från väntrum eller sjuksäng.
Ett av de bättre påfunden på senare år näst fri parkering!
Ja Jappe, det hade räckt gott och väl med det blåa kortet från Försäkringskassan i Sverige!! Själv hade jag flera ambulanstransporter, även helikopter. Och hjärtoperationer i Lissabon, utan någon annan försäkring än det "blåa kortet" från Försäkringskassan. Betalade inte en spänn!!
M.V.H. Jack43