• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Krya på dej. Min numera avlidne far sedan många år hade också kol. Du verkar vara en krutgubbe och du underhåller nog tjejerna på sjukhuset.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Krya på dig Jappe. Du är ju ändå bättre ute nere i spanien än du hade varit här hemma i novembermörkret. Jag tror säkert att sjukhuset där du är nu slår både uddevalla och kungälv så kämpa på. En "Orustebonne" klarar väl det mesta:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag tog en bild men far inte in den har. Den kanske ar for stor. Jag lyckades rotera oc beskara den men hurbforminskar man tro?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag fick permission 5 minuter så jag lopp ner till resebilen, som står parkerad alldeles utanför entrén givetvis och hämtade bilens primärdator, så nu ska det väl fungera med bildinläggning och även avstängd stavningshjälp!

Lördagsmiddagen! Jättegod fisk med en vansinnigt god tomatröra. Riktigt gott, nästan i klass med Kungälvs sjukhus' mandelfisk!

1 mat.jpg

Efter den lördagsmiddagen hade jag stora förväntningar inför söndagsmiddagen men den var tämligen ordinär. Spanjorerna tycks ha svårt med omeletter och pannkakor! De blir lite tjocka och kompakta. Det förvånar mig något att hälsodrycken rödvin inte erbjudes till maten. Jag får ha ett snack med läkarna om detta!

Utsikt från hotellrummet (höll jag på att skriva) mot berget utanför där juan norte har satt upp lte vackra antenner.

2 vy.jpg

"På tredje dagen" mår jag inte så bra faktiskt, men så ska det vara påstår alla läkarna som kommer och hälsar på lite då och då. Det tyder på att kuren fungerar som den ska!


Hjärtligt tack för alla välgångsönskningar!! Det uppskattar jag mycket! :)

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Söndagsmiddagen kom väl inte i paritet med vad jag förväntat mig men kocken kompenserade det totalt med dagens middag!

ky.jpg

Laxsoppan var ordinär men god. Kycklingen däremot var en orgie i dofter och smaker så långt från Knorrs kryddburkar man kan komma, närmast en orgasm av lust; kaskader av euforiska intryck drabbade min arma kropp och fick mig att längta till flydda tider! Även rotfruktstimbalerna fick smaklökarna att dallra av vällust!

Förpackningen må se trist ut men innehållet var gott, mycket gott!

Det här stället rekommenderas, verkligen!

Tveklöst *****!!!

Jappe
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Ytterligare lgen , Krya på dig och håll humöret uppe som du är mästare på.
Vill givetvis inte byta med dig just nu men saknar fortsättningen på din resa.
Hälsa sjuksystrarna och charma dom gamle man :spinny::spinny:
Du har ju bl.a också Juan Norte som backup
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag får inte iväg någon bild på paddnalle så det får anstå med det. Avdelningschefen lovade att prata med sin chef om det relativt mediokra dryckesutbudet och det redan i morgon! I roomservicemappen finns inga viner med, vilket ju är konstigt här i Spanien. Återkommer om Gud vill.

Jappe
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Men Jappe du har det ganska bra pá ditt rum, vissa hmmm andra intagna i smá rum, fár bara bröd och vatten, Och istället för en slang i näsan har dom en kedja runt foten. Sá du kan känna dig hmmm prioriterad...
 
Toppen